صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۱۸

اخبار

محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا: من اطلاع دارم چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند، اما یک سری چهره‌های سیاسی این جریان نیز ثبت‌نام کرده‌‌اند که شاید سابقه سیاسی شاخصی نداشته باشند، اما ما از حضور نمایندگان جریان اصلاحات در انتخابات نیز استقبال می‌کنیم. اعتدال‌گرایانی چون آقای نوبخت نیز در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و در حال فعالیت سیاسی هستند. اطراف آقای لاریجانی نیز یک سری از نمایندگان ادوار در حال فعالیت هستند، اما خود آقای لاریجانی هیچ گاه این مسئله را که دنبال ایجاد یک جریان مستقل است، تأیید نکرده است.

احمد کریمی‌اصفهانی، فعال سیاسی اصولگرا: ژست قهر از انتخابات، رویکرد تازه‌ای نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند در این دوره به نمایش بگذارند، آنها از اول انقلاب تاکنون چنین برنامه‌ای را داشته‌اند. در دوره‌های پیشین هم هر بار یکی دو گروه از اصلاح‌طلبان قهر انتخاباتی کرده‌اند، اما در خفا با گروه‌های دیگر بوده‌اند.

غلامحسین کرباسچی، عضو حزب کارگزاران: ما اگر انتخابات را هم کنار بگذاریم، چه باید بکنیم؟ یا باید از کار سیاست کناره‌گیری کنیم یا باید به یک شیوه‌ای حرف خودمان را بزنیم. اگر بخواهیم متوسل به تظاهرات و خیابان شویم که این کار سیاسی نمی‌شود... . یک جریان سیاسی که نمی‌تواند بگوید من می‌خواهم همه کار سیاسی خود را با تظاهرات و در خیابان انجام دهم! نباید کاری کنیم که کلاً مفهوم انتخابات در کشور از بین برود و پیچ و مهره انتخابات را نباید شل کنیم. در هر شرایطی به‌نظر من اگر کسی معتقد باشد نظام جمهوری اسلامی با همه انتقادها و ایرادهایش بالاخره باید اصلاح شود، راه اصلاح اگر انتخابات نیست، پس چیست؟ هر جریان سیاسی در چارچوب قوانین کشور برای کسب‌ کرسی‌های قدرت تلاش می کند و اگر حتی یک جریان سیاسی در انتخابات شکست بخورد، برایش یک فضای سیاسی باز می‌شود؛ چراکه حرف، پیشنهاد و برنامه‌اش را نزد افکارعمومی تشریح کرده و این می‌تواند برایش در آینده یک ظرفیت سیاسی و اجتماعی ایجاد کند.

سعید حجاریان، نظریه‌پرداز اصلاح‌طلب: من مدافع «مشارکت مشروط» در انتخابات هستم و درباره آن بارها صحبت کرده‌ام. من از صندوق رأی استاندارد، غیراستصوابی و آزاد دفاع می‌کنم حتی اگر یک اصلاح‌طلب انتخاب نشود. فهم حداقلی از سیاست به ما می‌گوید نباید به مسائل قطبی نگاه کنیم. می‌خواهم بگویم حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست. از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، فعال اصولگرا: اصلاحات چاره‌ای جز شرکت در انتخابات ندارد. قهر از صندوق رأی و تحریم انتخابات، معنا و مفهوم فعالیت در خارج از کانال‌ها و نظام قانونی کشور را به ذهن متبادر می‌کند. متأسفانه، نیروهای رادیکال و تندرو اصلاحات قصد تحریم انتخابات را دارند و با اپوزیسیون برانداز همراهی نشان می‌دهند که عاقبت خوبی در انتظارشان نخواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات