صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۳۸

نکته‌گرام

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه: ۲۳ سال از شهادت مظلومانه «محمد الدره» کودک بی‌گناه فلسطینی می‌گذرد و ۲۳ سال است که مادران فلسطینی هر شب داستان مقاومت او را در گوش فرزندان‌شان نجوا می‌کنند. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ کودک فلسطینی به دست رژیم آپارتاید و جعلی صهیونیستی به شهادت رسیدند. کودک‌کشی شاخصه این رژیم است.

سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی: دو خبر خوب در تأمین مالی: برای اولین پروژه دانش‌بنیان ۲هزار میلیارد تومان از طریق بورس تأمین مالی شد. هدایت نقدینگی به شرکت‌های سهامی عام پروژه‌ ادامه خواهد داشت. همچنین دستورالعمل تسهیل صندوق‌های بورسی برای ساخت مسکن را در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب کردیم.

مهدی خرامان، کاربر فضای مجازی: رفتار الاتحاد مثل این می‌مونه که تیم آژاکس روبه‌روی تیم لیورپول بازی نکنه! چرا؟ چون یکی از معروف‌ترین جایگاه‌های ورزشگاه آنفیلد، کوپ نام‌گذاری شده که نماد سربازان کشته شده در جنگ بوئر دوم بین انگلستان و هلنده، همین قدر خنده‌دار، همین قدر مسخره!

امیرعلی ابوالفتح، کارشانس بین‌الملل: ترامپ متهم شده است که برای دریافت وام از بانک‌ها، دارایی‌های خود را بیش از قیمت واقعی ارزیابی کرده است و اگر وی در دادگاه محکوم شود، بخشی از ثروت و دارایی‌های مهم خود را از دست خواهد داد. اصرار به بازگشت به کاخ سفید، ترامپ را در آستانه از دست دادن بخشی از ثروتش قرار داده است.

محسن مقصودی، مجری برنامه پایش: حاج قاسم فقط یک قهرمان ملی نیست. از سوریه و یمن و لبنان و عراق و ارمنستان و آذربایجان تا آمریکای لاتین بسیاری عاشق اویند. او قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار است؛ پرچم‌دار صلح و عدالت بین‌المللی.

حسن عابدینی، فعال رسانه: بزرگ‌ترین، پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین فتنه ضد مسلمانان که قرارگاه کفر و نفاق تدارک دیده بود، تشکیل دولت اسلامی عراق و شام بود که نه دولت بود و نه اسلامی. رمز پیروزی در این عرصه، تمسک به وحدت اسلامی طوایف و مذاهب در مقابله با تکفیر بود که معمار اجرایی‌اش حاج قاسم بود.

مهدی خراتیان، فعال رسانه: نتانیاهو بر لبه تیغ؛ در حالی که به نظر می‌رسد مسئله اعطای امتیازات ارضی به تشکیلات خودگردان(توقف شهرک‌سازی، تبدیل بخش‌هایی از Area C به Area B) خط قرمز اسموتریچ و بن‌گویر و اعطای امتیاز غنی‌سازی به سعودی خط قرمز لاپید است، نتانیاهو برای جوش دادن معامله مانور پیچیده‌ای باید انجام دهد.

احسان موحدیان، فعال رسانه: اروپا با حذف ایران و روسیه به دنبال اتصال به آسیای میانه با وام ۱۲۰ میلیارد دلاری (معادل ۴۰ درصد کل هزینه) است تا این کریدور قبل از ۲۰۳۰ تکمیل شود. روسیه قادر به کنترل کریدور میانی‌ـ چه از مسیر به اصطلاح زنگزور و چه از مسیر گرجستان‌ـ نیست و تنها راه نجات آن بر ضدغرب، همکاری با ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات