صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۴۴

کارنامه درخشان

یک سالی می‌شود که از فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر انتصاب سرتیپ احمدرضا رادان بر فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد. سالی که در آن برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تر و هدایت شده‌ای رقم خورد تا هفت‌گانه فرمان رهبر معظم انقلاب «جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی، ارتقای توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت» به ثمر بنشیند. در زیر نمونه‌ها و راه‌های اجرایی شدن این فرامین را می‌خوانیم.

1‌ـ انسجام سنجیده در عبور و مرور زائران کربلای حسینی(ع) از گیت‌های ایرانی که در برهه‌ای عبور زائران از گیت‌های مرز شلمچه به چهار ثانیه رسید. این نتیجه در شرایطی رقم خورد که تعداد زائران ایرانی امسال چهار میلیون و ۴۰ هزار نفر بود که مطمنئاً به پشتکار، حساسیت و برنامه‌ریزی مجدانه‌ای نیاز دارد.
2‌ـ مبارزه جدی و همه‌جانبه با قاچاقچیان مواد مخدر، سوخت و کالا و... چه در خشکی و چه در دریا در صورتی که سومین کشور دارای بیشترین تعداد همسایه با مساحت ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر خط مرزی خشکی و دریا هستیم. سردار رادان با الحاق 70 شناور تندرو به مرزبانی، ایجاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه پلیسی در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، مواد مخدر و همکاری علمی و پژوهشی پلیسی با فدراسیون روسیه، اعلام رسمی به کشورهای اروپایی که عدم تحریم مواد مخدر در کشورهای‌شان به ضرر خودشان خواهد بود، در این زمینه بسیار موفق عمل کرد.
3‌ـ خط و نشان غیورمردانه فرمانده کل انتظامی به اراذل و اوباش و سارقان فضای حقیقی و مجازی با این پیام که: «پیام ما به اراذل و اوباش این است که اگر هوس گردن‌کشی کنند، با حکم قانون گردن آنها را پایین می‌آوریم.»
4ـ افتتاح سایت مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به سه زبان عربی، انگلیسی و اسپانیایی، ارائه راهکارهای کاهش 50 درصدی تلفات و جان‌باختگان تصادفات با توجه به فرمان رئیس‌جمهور، استفاده نیروهای راهور از پهپادها و تجهیزات مدرن در حوزه مدیریت ترافیک در نوروز امسال.
این موارد نمونه‌های مختصری از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی است که با دلگرمی‌هایی از جانب مراجع، استادان اخلاق، همچون آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی و خانواده‌های شهدایی، مانند شهید محمد قنبری در دیدار با سردار رادان به دست آمده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات