صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۷۵۶

قدرت ذهن با تغذیه

پایگاه بصیرت / محبوبه‌سادات رضوی

برای انجام با کیفیت کارهای روزانه، یادگیری و مطالعه به تمرکز نیاز داریم. روش‌های متعددی برای کمک به حفظ تمرکز وجود دارد؛ اما غذا هم نقش مهمی در تمرکز ما در طول روز دارد. با افزایش سن، بدن هم پیرتر می‌شود؛اما خبر خوب این است که می‌توانیم با افزودن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی، با پیری مقابله کنیم و جلوی کاهش قدرت تمرکز را بگیریم.
مصرف صبحانه را فراموش نکنیم؛ با مصرف غلات سبوس‌دار، لبنیات و میوه در وعده صبحانه سطح مورد نیاز انرژی شما برای انجام کارهای‌تان تأمین می‌شود و قند خون لازم به مغزتان می‌رسد. البته زیاده‌روی نکنید؛ چراکه محققان کشف کرده‌اند که صبحانه‌ پرکالری سبب اختلال در تمرکز خواهد شد.
امگا3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید؛ ماهی و گردو از منابع عالی امگا3 هستند. شکلات تلخ اگر به مقدار کم مصرف شود، می‌تواند بسیار مفید باشد. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که ترکیب گیاهی به نام فلاوانول موجود در دانه‌های کاکائو که در تهیه شکلات استفاده می‌شود، می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود بخشد و به کاهش استرس کمک کند. استرس کمتر به شما کمک می‌کند بهتر تمرکز کنید.
بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌اند، قهوه در دوزهای مناسب برای تمرکز مفید است؛ اما باید مراقب باشید و روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف نکنید که ممکن است موجب بی‌خوابی، بی‌قراری و... شود. نوشیدن آب و عملکرد مغز با هم ارتباط مستقیمی دارند؛ پس برای داشتن تمرکز آب کافی در روز بنوشید، چراکه بدن باید هیدراته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات