بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۷۴

امیرعبداللهیان در بیروت: مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد

وزیر امور خارجه در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از حضور در بغداد وارد بیروت شد، در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در بیروت، گفت: سلام و درودهای گرم خود و جمهوری اسلامی ایران را به زنان و جوانان و مردان مقاوم لبنان مقاوم و عزیز تقدیم می‌کنم.

امیرعبداللهیان در بیروت: مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد

وی ضمن قدردانی از نماینده نبیه بری رئیس پارلمان لبنان به خاطر حضورش در فرودگاه و اظهاراتی که بیان کرد، از حضور نماینده حماس و اظهارات او و همچنین دیگر مقامات حاضر در فرودگاه از جمله نماینده جهاد اسلامی و مدیرکل تشریفات وزارت خارجه لبنان تشکر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: به مردم فلسطین به خاطر مقاومت و عملیات طوفان الاقصی که پاسخی به جنایات جنگی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به خصوص در ماه‌های اخیر بود، تبریک می‌گویم. 

وزیر خارجه گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد. 

امیرعبداللهیان ادامه داد: آواره کردن ده‌ها هزار فلسطینی در دو سه روز گذشته، تداوم جنایات جنگی و قطع آب و برق و غذا و دارو به روی ساکنان غزه یک جنایت جنگی سازمان یافته از سوی رژیم جعلی اسرائیل است.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اظهار داشت: طبعا ادامه جنایات جنگی علیه فلسطین و غزه با واکنش هایی در دیگر کشورها در منطقه مواجه خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسؤول هر گونه عواقب آن خواهند بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امروز در ادامه مشورت با مقامات عالیرتبه عراق، روز جمعه در بیروت با دولتمردان و مقامات سیاسی لبنان در خصوص وضعیت موجود در غزه، تداوم جنایات جنگی و مشورت‌های مورد نیاز در سطح جهان اسلام و منطقه گفت‌وگو و رایزنی خواهیم داشت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار المیادین درباره گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله رئیسی و ولی‌عهد سعودی و موضع ایران در خصوص مقاومت در فلسطین و ارزیابی از گسترش دامنه جنگ در منطقه نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای خود از مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: برخی از مقامات غربی از من پرسیدند که آیا امکان گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم جعلی اسرائیل وجود دارد یا خیر؟ طبعا در شرایط تداوم جنایات جنگی و محاصره انسانی غزه و فلسطین هر احتمال و تصمیمی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آقای دکتر رئیسی در چارچوب دیپلماسی سران گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با مقامات کشورهای مختلف منطقه از جمله عربستان سعودی انجام داد و این گفت‌وگوها در چارچوب استراتژی ایران در حمایت از فلسطین ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار فارس، احمد عبدالهادی نماینده جنبش حماس نیز که برای استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه حضور یافته بود، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: عملیات طوفان الاقصی را قهرمانان فلسطین رقم زدند و در رأس آنها گردان القسام بود که در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ملت ما و مسجدالاقصی و جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین این عملیات را انجام دادند. در پرتو این جنگ و درگیری مبارک به نمایندگی از ملت فلسطین و حماس به آقای امیرعبداللهیان خیرمقدم می‌گویم. ایشان به اینجا آمده‌اند تا اعلام کنند در کنار ملت فلسطین و در مقابله با تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

وی افزود: این رژیم بعد از ضربه دردناکی که از سوی مقاومت فلسطین دریافت کرد، در حال از بین بردن همه چیز است.

عبدالهادی خاطرنشان کرد: در زمانی که محور جنایتکار و تروریسم به ریاست آمریکا تلاش می‌کند تا سرپوشی بر جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین بگذارد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز به بیروت آمده تا اعلام کند که در کنار محور خیر علیه محوری که تلاش می‌کند بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد، می‌ایستد.
نماینده جنبش حماس ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم پایان این جنگ در فلسطین با آزادسازی فلسطین و قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خودشان به پایان برسد.

نماینده نبیه بری نیز طی سخنانی به امیرعبداللهیان و هیأت همراه خیرمقدم گفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات