صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۲۲۵۴

پیشخوان

تخلیه 24 شهرک

رژیم صهیونیستی در مقابل سیاست‌ گردان‌های قسام برای تداوم حملات موشکی و راکتی تا تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور غزه در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تسلیم شد.
به گزارش روزنامه واشنگتن پست، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو با طرح تخلیه شهرک اشغالی سدیروت موافقت کرده است. منابع خبری اعلام کردند که قرار است علاوه بر سدیروت، شهرک‌هایی نیز که در فاصله چهار تا هفت کیلومتری غزه قرار دارند، تخلیه شوند.
گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس چند روز گذشته در چارچوب نبرد طوفان الاقصی، شهرک اشغالی سدیروت را با صدها موشک و راکت هدف قرار داد و اعلام کرد اگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه متوقف نشود، به حملات موشکی و راکتی تا تخلیه این شهرک و سایر شهرک‌های اشغالی مجاور غزه ادامه خواهد داد. ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای درباره وضعیت امنیتی در جنوب این کشور اعلام کرد که تاکنون 24 شهرک یهودی‌نشین در مرز با نوار غزه تخلیه شده است.
براساس این بیانیه، غیرنظامیان در شهرک‌های یهودی‌نشین نهال اوز، نیر عام، مفلسیم، كفار عزه، گویم، اور هانر، ایویم، نتیف، هاآسارا، یاد مردخای، کرمیا، زيكيم، کرم شالوم، کیسوفیم، هولیت، سوفا، نیریم، نیر اوز، عین هاشلوشا، نیر اسحاق، بئیری، رئیم، سعد و الومیم تخلیه شدند.

موشک‌های آمریکایی

اوکراین برای نخستین بار از موشک‌های دوربرد آمریکایی «ا‌تکمز» علیه روسیه استفاده کرد. مقامات آمریکایی سه‌شنبه گذشته گفتند که اوکراین برای نخستین بار از موشک‌های دوربردی که ایالات‌متحده بدون سروصدا به این کشور تحویل داده بود، در میدان نبرد علیه روسیه استفاده کرد. طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست یکی از مقامات به شرط ناشناس ماندن گفت، این موشک‌ها در چند روز گذشته به اوکراین رسیده است. این موشک‌ها به اوکراین اجازه می‌دهد تا به اهداف دورتر حمله کنند و خود نیروها نیز با خیال راحت خارج از برد باقی بمانند.
تحویل سامانه موشکی معروف به اتکمز (ATACMS) به اوکراین به‌صورت محرمانه صورت گرفت. طبق گزارش آسوشیتدپرس، به ‌دلیل نگرانی‌های ایالات‌متحده درباره تشدید تنش‌ها با روسیه، نسخه اتکمز که به اوکراین رفته است، برد کمتری در مقایسه با حداکثر مسافتی که موشک‌ها می‌توانند داشته باشند، خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات