صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۲۶۹
«فواد ایزدی» تحلیلگر سیاسی حوزه آمریکا در گفت‌وگو صبح صادق

بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر

بسیاری از کشورهای غربی همچنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین سکوت کرده‌اند؛ سکوتی معنادار که روی دیگر خوی نژادپرستانه و وحشی غربی‌ها را از کشتار انسانیت و حمایت از قاتل نشان می‌دهد. چنانکه «میک والاس» قانونگذار ایرلندی از این سکوت کشورهای غربی در قبال کشتار فلسطینیان در غزه و حمایت آنها از رژیم کودک‌کش صهیونیستی انتقاد کرده و به ارقام ناگواری به نقل از سازمان ملل از کشتار کودکان در این جنایت اشاره کرده و گفته است: «تخمین زده می‌شود ۱۰۰۰ کودک در ۱۰ روز در غزه توسط اسرائیل کشته شده‌اند، اما رهبران اتحادیه اروپا به اسرائیل رفتند تا از جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت کنند؟»
وی پیشتر هم در واکنش به دستور رژیم صهیونیستی به کارکنان بیمارستان «الکویتی» در غزه برای رها کردن بیماران این بیمارستان گفته بود: «کدام رژیم وحشی به پزشکان بیمارستان دستور می‌دهد بیماران را رها کنند؟ جامعه بین‌المللی باید حمایت بی‌قیدوشرط خود از دولت آپارتاید اسرائیل را کنار بگذارد‌ـ آنها هیچ احترامی برای قوانین بین‌المللی و حقوق بشر قائل نیستند...»
حملات هوایی رژیم اشغالگر قدس به غزه همچنان ادامه دارد و غیرنظامیان هدف اصلی این تهاجم وحشیانه هستند. طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکنون حدود ۳ هزار نفر در این حملات شهید شده اند که ۱۰۰۰ نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.
آخرین جنایتی که حالا صدای برخی مدعیان غربی و حامی صهیونیست را هم در آورده، جنایت کشتار با بمب‌های اهدایی آمریکایی در بیمارستانی در غزه است که گفته می‌شود بالغ بر ۱۱۰۰ نفر شهید شده‌اند. جنایتی که خیلی از دیدارهای دیپلماتیک جهان عرب با غربی‌ها را لغو کرد. «فواد ایزدی» تحلیلگر سیاسی حوزه آمریکا این سکوت معنادار و حمایت غربی‌ها از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را تحلیل کرده است و در گفت‌وگو با «صبح صادق» این امر را ناشی از نگاه نژادپرستانه و وحشی غربی‌ها می‌داند که این مصاحبه را پیش رو دارید.

۱۰۰۰ کودک در ۱۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شهید شده‌اند؛ اما دولت‌های غربی و رهبران اتحادیه اروپا که مدعی حقوق بشر هستند، به سرزمین‌های اشغالی می‌روند تا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها حمایت کنند! این حرکت دوگانه غربی‌ها را در قبال حقوق بشر چطور تحلیل می‌کنید؟

تاریخ کشورهای غربی، تاریخ نژادپرستی است. این جمله‌ وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که گفته بود «فلسطینی‌ها حیوان هستند» جمله‌ای است که سایر مقامات غربی هم آن را باور دارند، حالا مانند وزیر دفاع اسرائیل صراحت لهجه ندارند؛ ولی ذهنیت و باورشان همین است که غربی‌ها انسان هستند و برخی اوقات از زبان‌شان این حرف‌ها گفته می‌شود؛ مانند بورل که گفته بود اروپا باغ و خارج از اروپا جنگل است و چه کسانی در جنگل زندگی می‌کنند؟ حیوانات! و این جمله آخر معنای اولی است.
به همین دلیل زندگی فلسطینی‌ها و خون ریخته آنها هیچ ارزشی برای مقامات کشورهای غربی ندارد و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند؛ چنانکه شاهد شهادت ۱۰۰۰ کودک در چند روز گذشته در حملات صهیونیست‌ها به غزه هستیم؛ ولی ارزشی برای غربی‌ها ندارد. در حالی که شهادت این همه کودک انسان برای هیچ فردی قابل درک نیست و نمی‌توان در برابرش بی‌تفاوت بود و نسبت به این قتل‌ها سکوت کرده و از قاتل حمایت صد درصدی بکند. یک زمانی هست کشوری اعلام بی‌طرفی می‌کند؛ اما مقامات کشورهای غربی بی‌طرف نیستند و اسلحه‌هایی ‌که استفاده می‌شود و کمک‌های مالی که انجام می‌شود، غالباً از کشورهای غربی می‌آید؛ اما قطعاً چیزی به نام رژیم صهیونیستی نمی‌بود. اگر حمایت کشورهای غربی کم شود نه اینکه قطع شود؛ یعنی کم هم بشود پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود و این بحثی برای مخاطبان ایرانی غربگراست که فکر می‌کردند می‌شود با مذاکره با غربی‌ها کنار آمد یا با آنها به نتیجه رسید؛ واقعیت غرب آن چیزی است که امروز در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها در غزه شاهد آن هستیم. اکنون یک دوره غرب‌شناسی در دنیا در حال برگزاری است و قاعدتاً این افراد باید توجه کرده و غربگراها باید به واقعیت غرب نگاه کنند.

مدعیان حقوق بشر در دنیا مانند آمریکا فرماندهی عملیات‌های صهیونیستی علیه غزه را بر عهده گرفته‌اند و آمریکا با ورود سلاح و کمک تاکتیکی و فرماندهی نظامی درگیر جنگ غزه است! این مهم را چطور می‌توان تحلیل کرد؟ اینکه چشم بر نقض حقوق بشر بسته‌اند.

اصطلاح چشم بستن خیلی اینجا صدق نمی‌کند و اینطور نیست که چشم‌شان را بسته باشند؛ چرا که خود فرماندهی این ظلم را به دست گرفته و مدیریت می‌کنند. اگر چشم‌شان را می‌بستند و بی‌طرف بودند، وضعیت‌شان بهتر بود. اکنون مدیریت میدانی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه به دست آمریکایی‌هاست و آنها مستقیم مسئول اتفاقات رخ داده هستند؛ به همین دلیل افرادی که به آمریکا دل‌خوش کرده بودند، باید از این وضعیت درس بگیرند. آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر بوده و هستند و از هیچ جنایتی در قبال نسل‌کشی در فلسطین و غزه فروگذار نمی‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات