صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۵۲۵۰۵

نکته‌گرام

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه: اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای فرمت ۳+۳ به منظور بررسی تحولات قفقاز جنوبی در تهران برگزار شد. عنوان این نشست «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» است و می‌تواند سنگ‌بنای مسیر برقراری آرامش و پایان چالش‌ها در قفقاز جنوبی با مشارکت بازیگران درون منطقه‌ای و همسایگان باشد.

علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر: تا همین چند مدت پیش، شاید کسی باور نمی‌کرد ۱۲۰ هزار صهیونیست، از ترس یک گروه کوچک فلسطینی، مانند حماس مجبور به ترک شهرهای اشغالی خود شده و آواره بیابان شوند. البته این ابتدای کار است و هنوز اتفاقات و شگفتی‌های باورنکردنی دیگری در راه خواهد بود.

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس: نه گرامیان! ثبت‌نام جوانان ایرانی برای دفاع در برابر رژیم دژخیم صهیونیستی، بلوف نیست. قبول ندارید؟ بروید برای نمونه فقط یک سر به مدرسه سلمان فارسی منطقه ۱۷ تهران بزنید. مدرسه‌ای با ۱۵۹ دانش‌آموز شهید که نه در بمباران شهرها، بلکه در خط مقدم جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.‌

دیاکو حسینی، کارشناس حوزه بین‌الملل: اگر حماس یک جنبش شیعی بود، جمهوری اسلامی ایران با حمایت از آن متهم می‌شد به فرقه‌گرایی. حالا که یک جنبش سنی است، متهم شده به بی‌درایتی در حمایت از یک سازمان سنی مذهب و متعصب! اگر حماس یک جنبش مسیحی هم بود، در برابر اشغال‌گری و نژادپرستی، باز هم از پشتیبانی ایران برخوردار می‌شد.

علی شمخانی، سیاستمدار: آمریکا همزمان با پشتیبانی بی‌سابقه تسلیحاتی، اطلاعاتی، مالی و رسانه‌ای از اسرائیل، کشورها را از کمک به مردم بی‌دفاع غزه برحذر می‌دارد. شاید برخی دولت‌ها با این روند که نتیجه آن نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین است، همراه شوند؛ اما آزادگان جهان و جبهه مقاومت به وظیفه خود عمل می‌کنند.

بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: سالگرد شهادت مصطفی صدرزاده است؛ شهیدی که در برابر ظلم و کودک‌کشی ایستاد و همان‌طور که آرزو داشت، در روز تاسوعا به شهادت رسید. گویی آزمون‌های سخت الهی همچون نسیمی بوده در مسیر زندگی این مرد خدا؛ درود به روان پاک همه مجاهدانی که در برابر ظلم و کودک‌کشی ایستادند.

محمد صرفی، فعال رسانه: رژیم اسرائیل برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۰۰ به این سو، از هواپیمای جنگی برای حمله به کرانه باختری استفاده کرد. هدف مسجدی در جنین بود که رژیم مدعی است مبارزان فلسطینی در حال طراحی یک عملیات در آن بودند. استفاده از جنگنده علیه کرانه باختری نشانه دیگری از وخامت اوضاع رژیم است.

مهدی خراتیان، فعال رسانه: عقب‌نشینی کاخ سفید از سخنان بایدن مبنی بر تلاش برای تعویق حمله زمینی به غزه نشان‌دهنده افزایش احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه است. شواهد نشان می‌دهد، در صورت اعلام جنگ حزب‌الله به تل آویو، هدف نه یک عملیات ایذائی، بلکه تغییر مرزهای شمالی میان لبنان، سوریه و اسرائیل خواهد بود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات