صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۵۲۵۰۹

سیزدهم آبان به رنگ غزه

در پرونده یک‌ قرنی مواجهه ایرانیان با آمریکایی‌ها، بدون شک ماجرای 13 آبان 1358 در قله قرار دارد. حماسه‌ای بزرگ که رهبر ملت ایران آن را «انقلاب دوم» نامیدند. بزرگی و عظمت این روز را از زوایای مختلفی می‌توان کانون توجه قرار داد[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی/ گروه سیاسی

در پرونده یک‌ قرنی مواجهه ایرانیان با آمریکایی‌ها، بدون شک ماجرای 13 آبان 1358 در قله قرار دارد. حماسه‌ای بزرگ که رهبر ملت ایران آن را «انقلاب دوم» نامیدند. بزرگی و عظمت این روز را از زوایای مختلفی می‌توان کانون توجه قرار داد:
1ـ این روز را می‌توان روز تحقیر استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار نام نهاد. در این روز ابهت پوشالی آمریکای جنایتکار که تا آن زمان نامش بر اندام ملت‌های مستضعف جهان لرزه می‌انداخت، فرو ریخت و تجلی عینی این شعار حضرت امام(ره) شد که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.» از آن روز به بعد، آمریکایی‌ها بارها در برابر ملت ایران به زانو در آمده‌اند و مکرها و ترفندهای آنان یکی پس از دیگری به شکست انجامیده است.
2ـ ویژگی ممتاز دیگر این روز خدایی، آن است که نقش تاریخی نسل جوان را در تکامل انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی ملت ایران به عینه آشکار می‌کند. آن هم جوانانی از عالی‌ترین سطوح که در دانشگاه‌های معتبر کشور مشغول به تحصیل بودند و آن‌قدر بصیرت داشتند که دشمن واقعی ملت ایران را به‌خوبی تشخیص دهند و به قلب آن هجوم آورند. به واقع نام سیزدهم آبان با حماسه‌آفرینی نسل جوان دانشجو کشور عجین شده است؛ نسلی که امروز نیز محوریت تعالی کشور در دهه پنجم و مقابله با تهدیدات دشمن را برعهده دارد.
3ـ سیزدهم آبان را می‌توان روز وحدت همه جناح‌های سیاسی درون نظام در مبارزه با «شیطان بزرگ» نیز دانست. روزی که در آن جریان‌های سیاسی لیبرال و علاقه‌مندان و وابستگان به آمریکا در داخل کشور صفوف خود را از پیروان خط امام جدا کردند. بعد از گذشته چهار دهه از تسخیر لانه جاسوسی هنوز این روز می‌تواند تجلی وحدت گروه‌های سیاسی معتقد به خط امام و رهبری و مرزبندی با جریان‌های سیاسی منحرف و وابسته به بیگانه باشد. هرچند در طول سال‌ها بخشی از کسانی که روزگاری از دیوار لانه جاسوسی بالا رفته‌اند، استحاله شخصیتی شده و از گذشته خود پشیمان گشته‌اند، اما اعتقاد به آرمان 13 آبان می‌توان همچنان محوری برای وحدت همه جناح‌هایی باشد که امروز شاهد جنایات آمریکایی‌ها در غزه هستند.
4ـ سال گذشته افتخار دیگری نیز بر افتخارات ملت ایران در روز 13 آبان افزوده شد و آن حماسه باشکوه ملت در برابر فتنه‌گران بود. فتنه‌گرانی که متوهمانه با آتش‌افروزی چند روزی چند خیابان را به آشوب کشانده بودند و دست‌شان به خون مظلومانی، همچون «آرمان علی‌وردی» آلوده شده بود. ملت مؤمن این سرزمین یکپارچه و متحد به خیابان آمده بودند تا باشکوه‌ترین راهپیمایی 13 آبان را در برائت از ایادی داخلی آمریکایی‌ها در این کشور به نمایش بگذارند. حماسه بزرگی که کمر فتنه را شکست و آنان را ناکام گذاشت.
5ـ امروز نیز آنچه در غزه در حال رقم‌خوردن است، ورق دیگری از جنایات آمریکایی‌ها و نوچه‌های صهیونیستی آنان است که مردمان مظلومی را محاصره کرده و در طول روزهای اخیر، آنان را به خاک و خون کشیده‌اند. راهپیمایی 13 آبان امسال باید سالروز وحدت یکپارچه ملتی باشد که خود را حامی ملت‌های مظلوم جهان و در صدر آنها ملت مظلوم غزه می‌داند و در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم با هیچ زیاده‌خواهی معامله نمی‌کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات