بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۲۵۹۵

وزیر بهداشت ترکیه: بیمارستان الصداقه در غزه از خدمت‌ خارج شد

وزارت بهداشت ترکیه خروج کامل تنها بیمارستان تخصصی درمان سرطان در غزه از خدمات‌رسانی به دلیل اتمام سوخت را تایید کرد.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، امروز (پنجشنبه، ۲ نوامبر)، اعلام کرد که از شب گذشته بیمارستانی «الصداقه» ترکیه در غزه،  به دلیل اتمام سوخت، کاملا از خدمت خارج شد. 

وزیر بهداشت ترکیه: بیمارستان الصداقه در غزه از خدمت‌ خارج شد

به نوشته الجزیره، وی تاکید کرد که الصداقه تنها بیمارستان بیماران سرطانی است که حدود ۱۰ هزار بیمار سرطانی در آن نگهداری می‌شوند.

کوجا پیشتر در نامه‌ای به «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت زندگی در غزه از وی خواسته بود که امنیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در غزه را تضمین کند.

وی گفته بود که شرایط زندگی در غزه، تحت تاثیر شرایط بسیار سخت جنگی است...آنچه می‌توان برای غزه انجام داد، بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام شده است و انتظار دارد که گام‌هایی جدی بیشتر برای نجات جان مردم غزه بردارد. 

 مقامات بهداشتی غزه، روز چهارشنبه اعلام کرده بودند که تنها بیمارستان ویژه بیماران سرطان در نوار غزه پس از اتمام سوخت از کار افتاده است.

رویترز به نقل از مدیر «بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین» در نشست خبری گفت:«این بیمارستان که عمدتاً بیماران سرطانی را درمان می‌کند، سوخت خود را تمام کرده و اکنون از خدمت خارج شده است».

در پی محاصره شدید غزه و بمباران‌های مستمر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، وضعیت بیمارستان‌های این شهر بسیار بحرانی است و علاوه بر تهدیدهای مستمر به بمباران این مراکز، به دلیل اتمام سوخت، بسیاری از آنها از خدمت خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، روز گذشته گفت: «از هر کسی که هر مقدار سوخت دارد می‌خواهیم برای نجات جان مجروحان و بیماران، به مجتمع پزشکی شفا و بیمارستان اندونزی بیاورد».

وزارت بهداشت فلسطین با بیان اینکه فقط چند ساعت تا خاموشی ژنراتور برق در این دو مرکز درمانی وقت دارند، افزود: «ما برای نجات ۴۲ کودک در انکوباتور، ۶۲ مجروح و بیمار تحت تنفس مصنوعی و ۶۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه نیازمند سوخت هستیم.»

از سوی دیگر، رئیس سازمان «پزشکان بدون مرز» بامداد چهارشنبه ضمن اشاره به نیاز تیم‌های پزشکی این سازمان به کمک‌های بیشتر، خواستار خودداری رژیم صهیونیستی از حمله به بیمارستان‌های نوار غزه شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات