صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۷۰۹

اخبار

حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق کشورمان در دیدار با اعضای شورای مرکزی، کمیته سیاسی و دبیران استانی حزب اعتدال و توسعه در اشاره به انتخابات امسال گفته است: «کشور متعلق به اقلیت خاصی نیست که تصور شود نیازی به حضور و مشارکت ما نیست یا چون ممکن است ردّ صلاحیت کنند، تکلیف از ما ساقط است.» روحانی خطاب به فعالان حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: «اینکه در انتخابات شرکت کنید یا نکنید، تصمیم شماست؛ اما در این قدم اول که عده‌ای از اعضای حزب شما در انتخابات مجلس، پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، نشان می‌دهد وظیفه‌ای احساس کرده‌اند.»

رسول منتجب‌نیا، دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان اینکه لیست امید در مجلس دهم خنثی و بی‌خاصیت بود، تأکید کرد: «با تشکیلات جبهه اصلاحات که ترکیبی از دبیران احزاب و افراد حقیقی هستند، مخالف هستم؛ چون یک نفر که پیش از این مسئولیتی داشته، در کنار حزبی قرار می‌دهند که شاید هزاران عضو دارد. این استبداد و فردگرایی است که برای احزاب تصمیم‌گیری شود. این تحزب نیست. اصلاح‌طلبان باید دست از این مجموعه‌ها بردارند و شخصیت‌های مهم اصلاح‌طلب باید احزاب را تقویت کنند، نه اینکه به احزاب ضربه بزنند. با انتخاب دولت روحانی، مردم از اصلاح‌طلبان مأیوس شدند و هرچه به جامعه گفته شد که دولت روحانی اصلاح‌طلب نبود، جامعه می‌گفت شما اصلاح‌طلبان او را معرفی کردید.»

سیدحسین نقوی‌حسینی، از فعالان اصولگرا با بیان اینکه رکورد ثبت‌نام‌ها در انتخابات شکسته شده است، گفت: «هم اکنون رقابت‌های انتخاباتی آتش زیر خاکستری هستند که خودشان را نشان ندادند. نامزدها احتیاط می‌کنند که دوره بررسی صلاحیت‌ها طی شود.»

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید میان اصلاح‌طلبانی که قصد حضور در انتخابات را دارند، با کسانی که از تحریم حرف می‌زنند، تفاوت قائل شد، به فتنه سال ۱۳۸۸ اشاره کرد و افزود: «هفته بعد انتخابات ما پیش مهندس موسوی رفتیم، چند نفر بودیم، آقای عسگراولادی هم بود. به او گفتیم در انتخابات شرکت کردی و ۱۳ میلیون رأی خوب آوردید. من به او گفتم آقای موسوی رقیب احزاب شوید اما اگر بخواهید رقیب نظام شوید، آن موقع مسائل دیگری پیدا می‌شود، رقیب احزاب شدن با رقیب نظام شدن فرق دارد. هیچ حکومتی قبول نمی‌کند کسی بخواهد رقیب نظام شود. قاطعانه و مستدل می‌گویم همین الان لیبرال‌ترین و دموکراتیک‌ترین کشور‌های دنیا رقیب حکومت را برنمی‌تابند.»

«مصطفی پورمحمدی» دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: «درصددیم فعالان سیاسی را به دو موضوع تشویق کنیم. اول به آنان یادآوری کنیم که انتخابات، میدان رقابت است و هر جریان سیاسی اگر رأی مردم را می‌خواهد باید به این میدان پا بگذارد و این را بداند که با تحریم انتخابات یا قهر با صندوق‌ها، نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند. برخی وقت‌ها ایده‌ها و طرح‌هایی از سوی جریان‌های سیاسی مطرح می‌شود؛ اما نتیجه‌اش به کاهش مشارکت، بدبینی، یأس و افتراق اجتماعی منجر می‌شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات