صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۲۷۱۳

پیشخوان

زلنسکی تنها مانده ‌است

براساس گزارش مجله آمریکایی «تایم»، «ولودیمیر زلنسکی» در جنگ اوکراین «یکه و تنها» مانده‌ است. تقریباً دو سال از جنگ گذشته و روسیه همچنان کنترل یک‌پنجم خاک اوکراین را به‌دست دارد. ده‌ها هزار نفر کشته ‌شده‌اند و حمایت جهانی از جنگ اوکراین هر روز کم‌رنگ‌تر از دیروز می‌شود.
مجله تا‌یم با اشاره به سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) به آمریکا می‌گوید، این سفر باعث شد تا زلنسکی بار دیگر حمایت سناتورهای آمریکایی را در برابر جنگ با روسیه جذب کند.
بعدازظهر آن روز جلسات زلنسکی در کاخ سفید و پنتاگون با تأخیر یک ساعته برگزار شد و در حالی که سخنرانی خود را آغاز کرد، مات و مبهوت و در عین حال آشفته به نظر می‌رسید. البته او بعداً با اشاره به حالت‌هایش، گفت این احساسات او ناشی از «خستگی جنگ» بوده است.
رئیس‌جمهور اوکراین پس از این سفر در گفت‌وگو با مجله تایم، با صراحت اعلام‌ کرد: «هیچ‌کسی مثل خودم به پیروزی‌مان باور ندارد. تمام قدرت و انرژی خود را به کار بگیرید. این پیروزی به خیلی چیزها احتیاج دارد.»

 

پایان نتانیاهو؟

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشته ‌است: «تاریخ نشان داده است، کابینه‌های سابق رژیم صهیونیستی بعد از بروز اتفاقات عجیب و بحران‌ها دچار فروپاشی شده‌اند و شکست بنیامین نتانیاهو در حمله نیروهای حماس، فرصت ادامه حیات سیاسی را از او گرفته است.»
وال استریت ژورنال در این گزارش افزود: «نتانیاهو در بیش از سه دهه حضور خود در سیاست، تقریباً به‌اندازه تعداد پیروزی‌هایش در انتخابات، اسامی مستعار به خود اختصاص داده است. او به‌دلیل اینکه توانسته در انتخابات‌های متعدد پیروز شود و جلوی شکست خود را بگیرد، لقب «جادوگر» را گرفته و با توجه به اینکه بیش از هر کس دیگری توانسته حضوری طولانی در سیاست‌های رژیم صهیونیستی داشته ‌باشد، به «شاه بی‌بی» شناخته می‌شود.»
این رسانه آمریکایی اضافه‌کرد: «در سطح جهان نیز او را «بی‌بی» می‌شناسند، اما لقب دیگری نیز وجود دارد که او از آن لذت می‌برد؛ اما به نظر می‌رسد اکنون این لقب از او گرفته شده‌ است: «آقای امنیت». چطور همه‌چیز اشتباه از آب در آمد؟»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات