صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۲۷۳۲

نکته‌گرام

احسان حسینی، خبرنگار اقتصادی: ایران در ماه اکتبر با گذر از عربستان به نخستین صادرکننده نفت دریایی چین تبدیل شد و بیش از 1/8 میلیون بشکه نفت فروخت. ساختار تحریم فروش نفت متلاشی شده، ولی همچنان از مبادی واردات کالای اساسی دلارزدایی رخ نداده است. دولت کاسبانِ تحریمِ معامله‌گر با غرب را کنار بزند، اوضاع بهتر می‌شود.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: جنایات هولناک و ضدانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه پس از شکست ترمیم‌ناپذیر ۷ اکتبر، موجب زوال همیشگی این رژیم نزد وجدان‌های بیدار بشری در سراسر جهان شد و زوال محتوم آن را سرعتی مضاعف بخشید.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: جنایات اسرائیل یک اشتباه در تمدن غرب نیست، بلکه میوه اصلی و نتیجه طبیعی آن است. تفکر منفعت‌طلبی در مواجهه با حق‌طلبی وحشیانه‌ترین رفتار را مجاز می‌داند؛ والّا نابود می‌شود. طرفداران تمدن غرب متحیرند؛ اگر این جنایات را محکوم کنند، مبانی خود را محکوم کرده‌اند و اگر محکوم نکنند، شریک جرمند.

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس: توجه بفرمایید! حتی ایلان ماسک هم به حقانیت ایران در مواجهه با آمریکا پی برده و مضحک بودن ادعاهای آمریکا علیه ایران در مسائل خاورمیانه را به تمسخر می‌گیرد. اما عده‌ای به اصطلاح روشنفکر و سلبریتی ایرانی کماکان در مقابل فهمیدن مقاومت کرده و می‌گویند مرحوم غلط کرده، ما سیاه می‌پوشیم!

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: تشدید جنایات اسرائیل علیه غزه و لشکرکشی مجدد آمریکا به مدیترانه و خلیج‌فارس، آخرین دست و پا زدن‌های آمریکا برای ماندن در غرب آسیاست؛اما نتیجه آن چیزی جز یک فاجعه بزرگ برای آمریکا و اروپا نخواهد بود. عقلای غربی با یادآوری تجربه عراق و افغانستان، جلوی رهبران کوته‌‌فکر خود را بگیرند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مسئله فلسطین در یک نقطه ممتاز تاریخی قرار دارد. صف‌آرایی همه آزادی‌خواهان و مظلومان تاریخ در برابر همه جبهه کفر و استعمار. نصرت نزدیک است؛ «حَتَّی جاءَ الْحَقُّ وَ ظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَ هُمْ کارِهُونَ»؛ تا زمانی که حق فرارسید و فرمان خدا آشکار گشت در حالی که آنها کراهت داشتند.

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی: حماسه‌ غزه، مبدأ تاریخ جدیدی در جنبش‌های انقلابی است. هرچه جنایات رژیم اشغالگر بیشتر شود، همگرایی جهانی حول این حماسه بیشتر و پایدارتر می‌شود. شیعه و سنی، عرب و عجم، مسلمان و غیر مسلمان و هر دو قطبی سنتی تاریخی دیگر، در این حماسه رنگ باخته است. خون شهید ویرانگر کاخ ظلم و اشغالگری است.

محسن مهدیان، فعال رسانه: در جمعی پرسیدم وقتی نام شهید آرمان علی‌وردی می‌آید، کدام صفت برجسته او به ذهن‌تان تداعی می‌شود؟ یکی گفت غیرت. یکی اخلاص و دیگری شجاعت. آن یکی تقوا و دیگری انقلابی‌گری و غیره.؛ جمعی هم گفتند استقامت. واقعیت این است که همه این موارد درست است. هرکس تصویر مظلومیت آرمان را با یک شاخص برجسته به ذهن سپرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات