صبح صادق >>  راهبرد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۲۷۴۴

وحشت تل‌آویو

انتظار داشتید دبیر کل حزب‌الله لبنان دستور جنگ را صادر کند؟! یک هفته پیش خبری در محافل رسانه‌‌ای دنیا مخابره شد که آب خنکی بود برای جگرِ سوخته مردم و حامیان غزه و ترس و دلهره‌ای برای مردم و حامیان رژیم جعلی صهیونیست؛ سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز جمعه[...]
پایگاه بصیرت / احسان بهاری/ گروه سیاسی

انتظار داشتید دبیر کل حزب‌الله لبنان دستور جنگ را صادر کند؟! یک هفته پیش خبری در محافل رسانه‌‌ای دنیا مخابره شد که آب خنکی بود برای جگرِ سوخته مردم و حامیان غزه و ترس و دلهره‌ای برای مردم و حامیان رژیم جعلی صهیونیست؛ سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز جمعه!
خبر کوتاه بود، اما عمق آن چنان بلند بود که از رژیم صهیونیستی تا آمریکا را به حالت آماده‌باش درآورد؛ به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها از آغاز جنگ جهانی سوم خبر می‌دادند، برخی دیگر از نابودی کامل رژیم جعلی صهیونیست و برخی هم از تکرار تاریخ سال 2006 و هدف قرار گرفتن ناو اسرائیلی به دست رزمندگان لبنانی می‌گفتند! گزارش روزنامه معاریو هم بسیار قابل توجه بود. آنها در گزارشی نوشته بودند:‌ «تمام حرکات و نگاه‌های دبیر کل حزب‌الله لبنان را رصد کنید؛ زیرا مسئله فقط مربوط به سخنان و اظهارات نمی‌شود، بلکه زبان بدن نیز مهم است.»
این حاشیه‌ها کافی بود تا مردم دنیا را برای شنیدن سخنان دبیر کل حزب‌الله بی‌تاب کند. جمعه شد؛ اما سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان به نظر طرفداران غزه آنچنان رنگ و بویی از جنگ و تلافی نداشت و تمام ذهن‌ها را به این سمت کشید که سیدحسن نصرالله از این سخنرانی به دنبال چه بود؟
واقعیت این است که جنگ امروز غزه دو ساحت متفاوت و جداگانه دارد، یکی میدان رزم و دیگر جنگ افکار عمومی. در روزگار ما این دو موضوع چنان در هم تنیده و به هم گره خورده‌اند که باید فارغ از احساسات کور و هیجانی به این دو مؤلفه نگاه کرد؛ اگر رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 10 آبان خود با مواضع منطقی پیش می‌روند و اگر سیدحسن نصرالله در سخنرانی جمعه خود این روال منطقی را به عهده می‌گیرد، نگاه به این دو مؤلفه است.
کشور ما به سبب حمایت از مظلومان و پوشش اخبار غزه این نگاه صحیح و منطقی را به ما انتقال داده که باید در مقابل این جنایتکار کودک‌کش صهیونیستی بایستیم! اما این تمام ماجرا نیست؛ در آن سوی مرزها طرفداران رژیم صهیونیستی دائم در غول‌های رسانه‌ای خود با حیله‌های رسانه‌ای چهره‌ای غیر منطقی از جنگ غزه و تل‌آویو را به تصویر می‌کشند؛ تصویری که سعی دارد غزه را شروع‌کننده و مسبب تمامی این اتفاقات معرفی کند.
حال با این دید به سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان نگاه کنیم! سیدحسن نصرالله تمام دوربین‌ها و رسانه‌ها را متوجه خود کرد تا سخنرانی او را پوشش دهند تا از این طریق تمامی شبهات و مسائلی را که رسانه‌های غربی در حدود این یک ماه در بوق و کرنا کرده‌اند، پاک کند. همین مسئله‌ کافی بود تا غول‌های رسانه‌ای دنیا را شوک زده کند.
سیدحسن نصرالله با عقلی کاملاً سرد و قلبی شجاع تصمیم گرفته نقاب رژیم صهیونیستی و آمریکا را کنار بزند و گفت: «ناو‌های شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچ گاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهای‌تان که با آنها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم. کسانی که شما را در ابتدای دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و البته فرزندان و نوادگان‌شان نیز با آنها هستند». سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از سخنرانی او گفت: «واشنگتن خواستار گسترش درگیری‌های جاری در غزه به لبنان نیست.» این مقام کاخ سفید در مصاحبه با رسانه دولتی VOA گفت: «ما وارد جنگ لفظی نمی‌شویم. ایالات متحده خواستار تشدید یا گسترده‌تر شدن درگیری‌ها در غزه نیست.»
جمله کوبنده سیدحسن نصرالله و در ابهام گذاشتن دوباره رژیم صهیونیستی با این خطاب که «مبهم می‌گویم تمام احتمالات در جبهه لبنان امکان‌پذیر است و می‌تواند هر لحظه اقدامی صورت گیرد و همگی باید برای تمام احتمالات آماده باشیم.» ریشه‌های نتانیاهو را چنان سوزاند که پس از سخنرانی گفت: «هر گونه اشتباه بهایی برای‌تان خواهد داشت که تصورش را هم نمی‌کنید.» حرفی که تنها حرف بود؛ چرا که جوابش را دبیر کل حزب‌الله در حین سخنرانی به صراحت گفته بود: «اینکه ژنرال‌های آمریکایی به این رژیم بیایند و آمریکا در‌های انبار‌های تسلیحاتی خود را به روی ارتش رژیم صهیونیستی بگشاید و اسرائیل از روز اول جنگ درخواست ۱۰ میلیارد دلار کند، آیا این رژیم قدرتمند است و می‌تواند روی پاهایش بایستد؟! آنچه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، کشتار مرد غزه است که اکثرا کودک، زن و غیرنظامی هستند.»
در این بین، طرفداران غزه و هم‌مسیران حزب‌الله لبنان به حمایت از سخنان سیدحسن برخاستند و هر یک برای مبارزه با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند. «عبدالوهاب المحبشی» عضو شورای سیاسی انصارالله نیز اظهار داشت: «این باعث افتخار مادر یمن است که در کنار سیدحسن نصرالله و در جوار سید الحوثی در این نبرد باشیم.»
المحبشی در پایان گفت: «ما نیز همان تهدیداتی که سیدحسن نصرالله اعلام کرد، دریافت کرده‌ایم و پاسخ در یک کلام این بوده که ما آماده شده‌ایم.»
«فراس الیاسر» عضو شورای سیاسی جنبش نجبای عراق نیز در این باره گفت: «به سیدحسن نصرالله می‌گوییم ما منتظر اشاره شما برای هرگونه تحول هستیم. ما در مقاومت اسلامی مرحله‌ جدیدی را آغاز کرده‌ایم و ظرفیت به لرزه درآوردن رژیم [صهیونیستی] را داریم.»
فراس الیاسر افزود: «در گزینه مقاومت اسلامی عراق بر عزم ما برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی تأکید شده است. حملاتی که ما انجام دادیم، صورت اولیه است و ما غافلگیری‌هایی [برای دشمن] داریم.»
«محمدعلی الحوثی» عضو شورای سیاسی عالی یمن درباره این سخنرانی گفت: «سیدنصرالله طبق عادت همیشگی‌اش به ارزش‌ها و شجاعتش در مقابله با چالش‌های دشوار پایبند بود.»
وی اضافه کرد: «عزم سیدحسن نصرالله بازتاب انسانیت والا و روحیه یک رهبر واقعی است و جان‌فشانی‌ها و اراده قوی او نشان‌دهنده روحیه فداکاری در قبال کرامت مردم فلسطین است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات