صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۲۸
سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم روز شهید

چشم‌هایتان به میدان باشد

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز «شهید» گفت: این مناسبت فقط برای یادآوری است که با یک عملیات بزرگ آغاز شد و در جریان آن بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر صهیونیستی کشته شدند[...]

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز «شهید» گفت: «این مناسبت فقط برای یادآوری است که با یک عملیات بزرگ آغاز شد و در جریان آن بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر صهیونیستی کشته شدند و سه روز عزای عمومی در این رژیم غاصب اعلام شد.»
وی در ادامه به مسئله تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی به صورت علنی، آشکار و مفتضحانه، به نوار غزه حمله می‌کند. وحشی‌گری اسرائیل نیز در نوار غزه کم نشده است، بلکه هر روز بر آن افزوده می‌شود. این حملات نشانگر خوی انتقام‌جویی وحشیانه صهیونیستی است که هیچ حد و مرزی ندارد.»
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه خون شهدا موجب بازدارندگی در برابر دشمنان شده است، افزود: «شهدای ما اهل بصیرت هستند. آنان دوست و دشمن و راه و بیراهه را می‌شناسند. آنان می‌دانند که در زمان و مکان مناسب چه کاری انجام دهند.» دبیر کل حزب‌الله خاطر نشان کرد: «اقدام بزرگ طوفان‌الاقصی منجر به وقوع زلزله‌ای امنیتی، سیاسی، روانی و روحی در سطح رژیم صهیونیستی شد که پیامد‌های موجودیتی و راهبردی برای آنها به دنبال خواهد داشت و زمان حال و آینده این رژیم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»
وی با اشاره به اینکه دو میلیون نفر در غزه، به صورت شبانه‌روزی در زیر بمباران قرار دارند، عنوان کرد: «در این حملات، هیچ حرمتی برای مساجد، کنیسه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها وجود ندارد. عجیب‌ترین چیز در این تجاوز، حمله علنی توأم با بهانه‌های واهی به بیمارستان‌هاست. این تجاوز کم نشده، بلکه روز به روز افزایش یافته است.» سیدحسن نصرالله با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها از رهگذر این تروریسم و وحشیگری، هدف دارند و صرفاً به خاطر انتقام از مردم فلسطین نیست، گفت: «یکی از اهداف اصلی دشمن، تسلیم کردن است، نه فقط تسلیم کردن مردم غزه و فلسطین، بلکه شامل مردم لبنان و همه کشور‌های منطقه می‌شود. هدف آنان، از بین بردن مطالبه حقوق مشروع است. هدف این است که مردم از گزینه مقاومت ناامید شوند و فرهنگ تسلیم شدن نیز تثبیت شود تا اینکه بگویند هزینه مقاومت بسیار زیاد است و باید از آن دست بردارید.»
وی با بیان اینکه ظاهراً صهیونیست‌ها از قتل، کشتار، آواره کردن و تخریب منازل مردم فلسطین طی ۷۵ سال گذشته درس نگرفته‌اند، گفت: «نتیجه این اقدامات چه شد؟ آیا مردم فلسطین از مقاومت دست برداشتند؟ بر عکس، این مقاومت و اراده و فرهنگ، نسل به نسل تقویت شد، تا اینکه به بالاترین درجه در امسال و در طوفان الاقصی رسید. در لبنان نیز وضعیت همین گونه است. مردم لبنان پس از تمامی کشتار‌های صهیونیست‌ها، دست از مقاومت برنداشتند.» سیدحسن نصرالله در ادامه، تظاهرات حمایتی از مردم غزه را که در کشور‌های مختلف اسلامی برگزار شد، بسیار مهم خواند و گفت: «تظاهراتی که در واشنگتن، لندن، پاریس و کشور‌های غربی برگزار می‌شود، از اهمیت بیشتری نسبت به کشورهای مختلف اسلامی برخوردار است؛ زیرا باعث فشار بر دولت‌های غربی خواهد شد. دیگر هیچ کس در جهان خواستار ادامه حمله به غزه نیست، به جز دولت آمریکا و دنباله‌روان این کشور. اکنون آمریکایی‌ها در این مسئله منزوی شده‌اند.»
دبیر کل حزب‌الله ادامه داد: «کسی که می‌تواند این تجاوز را متوقف کند، آمریکایی است که خود خواهان ادامه آن است. امروز عده‌ای از احمق‌ها و دیوانگان خشمگین در رژیم صهیونیستی در پی ادامه جنگ هستند، اما کسی که در جنگ حضور دارد و آن را اداره می‌کند دولت آمریکاست، پس تمامی محکومیت‌ها، ابراز انزجارها و فشارها باید متوجه آمریکا باشد.»
سید حسن نصرالله گفت: «امروز نشستی با حضور ۵۷ کشور عربی و اسلامی در حال برگزاری است. جهان و ملت‌های منطقه به این نشست چشم دوخته‌اند. امروز فسلطینی‌ها حرف خود را زده‌اند. آیا ۵۷ کشور عربی و اسلامی توانایی گشایش یک گذرگاه برای ورود کمک‌ها به غزه را ندارند؟».
وی تاکید کرد:« از هفتۀ پیش حملات مقاومت لبنان بیشتر شده و برای اولین‌بار از پهپادهای انتحاری استفاده کردیم. در نوع موشک نیز همین اتفاق افتاده. مقاومت لبنان در عملیات خود از موشک‌های بورکان با وزن نیم تن سرجنگی استفاده کرد. به عملیات علیه صهیونیست‌ها ادامه خواهیم داد. برخی پهپادهای ما به حیفا، عکا و مناطق دیگر رسیده. برخی تصاویر خوبی گرفتند و برگشتند و برخی برنگشتند چون می‌خواستیم گنبد آهنین را درگیر کنیم. این کار روزانۀ ماست و از موضوع پهپادهای انتحاری جداست».
سید حسن نصرالله تصریح کرد:« چشم‌هایتان به میدان باشد نه به سخنرانی‌ها. ای خواهران و ای برادران! این نبرد مثل بقیۀ نبردها نیست، گام‌به‌گام حرکت می‌کنیم. میدان است که عمل می‌کند، میدان است که سخن می‌گوید. بعد ما می‌آییم گزارش می‌دهیم».

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات