صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۵۱

اخبار

یک رسانه اصلاح‌طلب از برنامه روحانی برای نام‌نویسی در انتخابات مجلس خبرگان و تشکیل مجمع علمای معتدل خبر داده است. روزنامه «آرمان» در این باره می‌نویسد: «در بررسی آخرین اخبار مرتبط با انتخابات دور ششم خبرگان برخی اسامی، مانند حسن روحانی، در این میان مطرح می‌شود تا بتواند علمای معتدل را زیر خیمه‌ای واحد پوشش دهد. او فردی است که اگر وارد میدان انتخاباتی شود، علاوه بر حمایت اعتدالیون به احتمال زیاد از سوی اصلاح‌طلبانی که در انتخابات شرکت می‌کنند، حمایت خواهد شد. برخی از تحلیلگران روحانی را جانشینی برای مرحوم هاشمی می‌دانند.»

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. پس از ثبت‌نام، بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «ممکن است بخشی از جامعه روی بگرداند و ناامید باشد؛ اما رسالت اکثریت، بن‌بست‌شکنی است. برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه‌ خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخاب‌های پیش رو اندیشید. خانه‌نشینی حتی به هنگام مظلوم واقع شدن، بازگشت به عقب است و خیابان‌گزینی حتی به وقت محق‌بودن، فراخواندنِ ناپایداری است.»

«احمد مازنی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادعایی عجیب اظهار داشت: «اگر الآن گفت‌وگوی ملی به معنای واقعی صورت بگیرد، در شرایط فعلی برگزاری این جلسات با کسانی که معتقد به قانون اساسی فعلی هستند، کافی نیست. در آن زمان، ما گفتیم افرادی که این قانون اساسی را قبول دارند، بر سر موضوعات مشترک گفت‌وگو کنند. امروز نه موضوعات مشترک کفاف گفت‌وگوی ملی را مبنا می‌دهد و نه اعتقاد به قانون اساسی. بسیاری از افرادی که در آن زمان بر اجرای بدون تنازل قانون اساسی اصرار داشتند، امروز معتقد هستند این قانون باید اصلاح شده و به رفراندوم تأکید می‌کند.» البته وی نگفت در کجای جهان و در کدام نظام سیاسی اصل مبنای نظام سیاسی را به رفراندوم و بحث می‌گذارند که او خواستار چنین مسئله‌ای است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی، داوطلب ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شد. رئیسی سابقه عضویت در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس خبرگان را دارد و در دور پنجم، نایب رئیس اول مجلس خبرگان است. وی در هر دو دوره از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی ثبت‌نام کرده است.

«مجتبی شاکری»، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، درباره عدم حضور جبهه اصلاحات در انتخابات پیش رو گفت: «چند وقت پیش در جلسه‌ای که در وزارت کشور برگزار شد، بنده در جمع دبیران کل احزاب، خطاب به احزاب اصلاح‌طلب گفتم وقتی از قانون اساسی عبور می‌کنید و از اقتداری که نظام داشته عبور می‌کنید مورد اقبال مردم قرار نمی‌گیرد چرا که رای و نظر مردم در مسیر انقلاب است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات