صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۲۹۹۸

نکته گرام

 محمد ایمانی، فعال رسانه: آمریکایی‌ها دو هفته قبل مدعی شدند توانسته‌اند موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی انصارالله یمن به اسرائیل را رهگیری و ساقط کنند؛ اما امروز مقاومت یمن رو دست زده و پهپاد فوق مدرن MQ9 ارتش آمریکا را در آب‌های سرزمینی خود، رهگیری و منهدم کرد. آنها دو سال قبل هم در آسمان مأرب، پهپاد مشابهی را سرنگون کردند.

علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر: پدافند یمن یک پهپاد MQ9 آمریکا را منهدم کرد.اینکه یمنی‌ها به چه سطحی از قابلیت فنی دست یافته‌اند که این پرنده بسیار پیشرفته ۱۶ میلیون دلاری را ساقط می‌کنند، همه ماجرا نیست. مهم‌تر از آن جرئت حمله به یک هواگرد آمریکایی و اعلان جنگ به این کشور است‌. یمن بر تهدیدات خود مهر اعتبار زد.

احسان کیانی، کارشناس خاورمیانه: جدیدترین نظرسنجی خبرگزاری سی‌بی‌اِس از مردم آمریکا نشان می‌دهد، جوانان، دموکرات‌ها و رنگین‌پوستان در قیاس با بزرگ‌سالان، جمهوری‌خواهان و سفیدپوستان گرایش کمتری به حمایت از اسرائیل دارند. این نظرسنجی با جامعه آماری ۲۶۳۶ نفر از ۳۰ اکتبر تا ۳ نوامبر ۲۰۲۳ برگزار شده و نتایج آن ۱۴ آبان ۱۴۰۲ منتشر شد.

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس آمریکا: روزگاری کنگره آمریکا دژ تسخیرناپذیر حامیان اسرائیل به شمار می‌رفت؛ اما اکنون صدای اعتراض به جنایات اسرائیل به قدری بالا گرفته است که حامیان آن مجبور شده‌اند برای ساکت کردن تنها عضو فلسطینی تبار کنگره، به صدور قطعنامه متوسل شوند. صدای حمایت از فلسطین در آینده بلندتر هم خواهد شد.

بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت عالی‌رتبه ایران به تاجیکستان در دوسال گذشته، اشتراکات فراوان دینی، فرهنگی و تاریخی دو ملت را تقویت می‌کند. امضای ۱۸سند همکاری در حوزه‌های مختلف توسط مقامات عالی‌رتبه دو کشور در این سفر، گام بلندی در راستای احیای روابط فراموش‌شده با همسایگان ایران است.

علی صمدزاده، فعال رسانه: مبتنی بر اطلاعات صهیونیست‌ها برای کم جلوه دادن تلفات‌شان در نبرد طوفان‌الاقصی، از چندین روش استفاده می‌کنند: ۱ـ سانسور گسترده نظامی، ۲ـ استفاده از نیروهای سایر کشورها در چارچوب توافق‌نامه‌های محرمانه نظامی، ۳ـ استفاده از تابعیت دوم نظامیان صهیونیست برای ثبت و ۴ـ استفاده از نیروهای مزدور.

سیدرسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه: استالین گفته بود مرگ یک نفر تراژدی است و مرگ میلیون‌ها نفر یک آمار. با تأسف فراوان باید گفت، آنچه امروز در غزه می‌گذرد مصداق عملی این سخن استالین شده است. هر روز صدها نفر به تعداد شهدا و مجروحان غزه توسط ارتش تروریستی اسرائیل اضافه می‌شود و دنیای به اصطلاح متمدن نظاره گر آمار است.

حسن عابدینی، فعال رسانه: پس از آزادی موصل، رزمندگان حشدالشعبی شامل شبک‌های شیعه و عشایر سنی مذهب را کنار هم در نینوا دیدم. گردان مسیحی بابلیون هم دوشادوش حشدالشعبی با تروریست‌های تکفیری داعش می‌جنگید. این نماد عینی بسیج مستضعفین برای مبارزه با جبهه کفر و نفاق است که در محور مقاومت شکل گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات