صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۰۸۸

برنج در هفته

پایگاه بصیرت / محبوبه‌سادات رضوی/ گروه جوان

در رژیم غذایی ایرانی‌ها خوردن برنج جایگاه ویژه‌ای دارد و ایرانی‌ها در وعده‌های اصلی خود از برنج استفاده می‌کنند. زیاد خوردن برنج سفید برای سلامتی افراد مضر است. برنج طبع سردی دارد و خوردن زیاد آن برای افراد دیابتی مضر است.
با اینکه برنج حاوی ویتامین‌های B هست، اما ارزش غذایی آن کمتر از نان است. همچنین، بهتر است برنج را به صورت دمی پخت تا خواص آن بیشتر و کربوهیدرات کمتری به بدن برساند. برای حفظ سلامت بدن بهتر است دو وعده در هفته برنج مصرف شود. مصرف نان، به ویژه نان‌های سبوس‌دار، برای حفظ سلامت بدن و کارکرد مناسب آنزیم‌های گوارشی بهتر است. مصرف برنج ساده، بهتر از نوع دودی است. در فرآیند دود اندود کردن برنج، دودی که در اثر سوختن چوب‌های نامناسب تولید می‌شود، حاوی ترکیبات سرطان‌زاست. پس بهتر است از فرآورده‌های دوداندود بیشتر از یک‌بار در هفته استفاده نشود.
چربی شکم و اضافه وزن با مصرف برنج سفید یا نان سفید ایجاد می‌شود. بلافاصله پس از خوردن این مواد، قند خون افزایش می‌یابد.
اگر شما یک بشقاب برنج بخورید و پشت کامپیوتر بنشینید، عضلات‌تان محروم از گلوکز نخواهند ماند، بلکه گلوکز وارد سلول‌های عضله می‌شوند تا ذخیره شده و همچنین به صورت چربی انبار می‌شوند. خوردن مقادیر زیادی از غذاهای پرکربوهیدرات، ترشح انسولین را افزایش می‌دهد. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات