فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۴۲

قول‌های قالیباف به اهالی کتاب / پیگیری اصلاح قانون نهاد و ماده الحاقی به برنامه هفتم

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در جمع اهالی کتاب و کتابخوانی، در پی درخواست رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، قول داد تا تصویب طرح اصلاح قانون تأسیس کتابخانه‌های عمومی و الحاق یک ماده به برنامه هفتم را پیگیری کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سخنانی گفت: موضوع کتاب و کتابخانه موضوعی بسیار مهم ریشه‌دار و اساسی است.

قول‌های قالیباف به اهالی کتاب / پیگیری اصلاح قانون نهاد و ماده الحاقی به برنامه هفتم
قالیباف رئیس مجلس در این مراسم در سخنانی گفت: امروز اقتصاد موضوع اول ماست، ولی اگر می‌خواهیم تحولی در اقتصاد انجام دهیم باید از کجا آغاز کنیم؟ بنده معتقدم مهمترین جایی که باید به آن توجه کنیم «مردم و جامعه» هستند، حتی اگر بخواهد این تحول در میان مسئولان اتفاق افتد جامعه آغازگر و مطالبه‌گر است، ما بیش از هرچیز در جامعه نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم. ما حتی اگر منتقدان جدی هم داریم آنها هم اگر مبتنی بر دانش و مهارت و اندیشه با ما مخالفت و انتقاد کنند، برای ما خیلی بهتر از کسانی است که با ما همراهی کنند و مجهز به دانش و عقلانیت نباشند.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما اگر در جامعه و عقلانیت عمومی و فرهنگ عمومی توانستیم این مساله را بیان کنیم اینجاست که سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شود، هر مجموعه ، کارخانه‌، خانواده، مدرسه و هر مجموعه‌ای در هر سطح و کارکرد مگر می‌تواند بدون سرمایه اجتماعی کار خود را انجام دهد. اینها هستند که سرمایه اجتماعی تولید می‌کنند، اعتماد مهمترین سرمایه اجتماعی است که از بستر عقلانیت و فرهنگ عمومی و حیات اجتماعی محقق می‌شود.

قالیباف در پاسخ به درخواست دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها درباره طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که پس از تصویب در کمیسیون فرهنگی، هم‌اکنون در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است، گفت: قول می دهم با همکارانم در مجلس اساسنامه را دنبال کنم.

 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات