سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۷۱

قالیباف: رفع ایرادات لایحه عفاف و حجاب و ارسال به شورای نگهبان در الویت است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر گفت: گزارش رفع ایرادات لایحه عفاف و حجاب و ارسال آن به شورای نگهبان در الویت کار مجلس است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی‌، در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: کمیسیون قضایی‌ و حقوقی، ایرادات شورای نگهبان در لایحه عفاف و حجاب را بررسی و رفع کرده است که گزارش آن ۲۳ آبان با امضای آقای غضنفرابادی رئیس کمیسیون به هیات رئیسه مجلس ارائه شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شما گفتید گزارش رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال می شود؛ لطفا دستور دهید که این کار هر چه سریعتر انجام شود چون جامعه ایمانی منتظر نهایی شدن این لایحه است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع را با اولویت دنبال می‌کنیم. دیروز هم به آقای غضنفرابادی گفتم که هنوز گزارش به دست من نرسیده است.

لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که شهریورماه امسال برای مدت سه سال به صورت آزمایشی به تصویب مجلس رسید، پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با صاحب‌نظران، منتقدان، طراحان و نهادهای مخاطب مصوبه در پژوهشکده شورای نگهبان و بررسی تفصیلی جوانب فنی، شرعی و حقوقی مفاد آن، در دو مجمع مشورتی فقهی و حقوقی در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت که برای رفع ایرادات به مجلس عودت شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات