صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۳۲۸۶

پیشخوان

شکاف اجتماعی در آمریکا 

روزنامه «واشنگتن‌پست» هفته گذشته گزارش جالبی درباره ایجاد فضای دو قطبی و افزایش شکاف‌های اجتماعی در جامعه آمریکایی بر سر مسئله غزه منتشر کرد. این روزنامه با اشاره به برخی از جوامع همدل و متحد در ایالات متحده به‌ ویژه بخشی که در نیویورک به‌صورت مسالمت‌آمیز برای سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کردند، نوشته است، این جوامع امروز اختلافات زیادی دارد و مردم به نظر می‌رسد در هر گفت‌وگو منتظر رسیدن به نقطه‌ای هستند که با خشم و عصبانیت بر سر هم فریاد بکشند. این روزنامه در ادامه مطلب خود نوشته است، افزایش دو قطبی اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا نوع رفتار دولت ایالات متحده در مقابل بحران و جنگ در غزه است. این روزنامه خاطر نشان کرده است، هم اکنون مردم حاضر نیستند بحث‌ها در هر دو سوی این میدان را بشنوند و به قدری عصبانی هستند که منتظرند به ‌سرعت وارد دعوا و درگیری با یکدیگر شوند. این مسئله را می‌توان در جوامع دانشگاهی و همچنین در بین مردم در محلات گوناگون نیویورک که تا پیش از این به شهر مدارا و تحمل معروف بود، مشاهده کرد. 
عصبانیتی که این روزنامه از آن یاد می‌کند، عصبانیتی است که بیشتر مردم دنیا هم اکنون در حال تجربه کردن آن هستند و در شرایطی که یک طرف در حال نسل کشی طرف دیگر است، دیگر فرصتی برای بحث و گفت‌وگو باقی نمانده ‌است. 

 

رفتارهای عجیب بایدن

 ادامه رفتارهای عجیب و غریب بایدن در مجامع عمومی و مراسم‌های بزرگ باز هم صدای رسانه‌های آمریکایی را درآورد. روزنامه «نیویورک‌پست» با اشاره به رفتار جو بایدن و گیج بودن او برای چگونگی اجرای مراسم روز کهنه سربازان در آمریکا، از عملیات «نجات سرباز بایدن» در این روز گفت. این روزنامه نوشت، نظامیان شرکت‌کننده در این مراسم باید بایدن را مجاب می‌کردند که در مسیر خود گام برداشته و از رفتارهای عجیب و غریب در گم کردن راهش دست بردارد! 
این روزنامه نوشته است، جو بایدن برای رسیدن به سکوی برنامه و قرار گرفتن پشت میکروفون ناتوان بوده است و معلوم نیست این پیرمرد 80 ساله، چگونه می‌خواهد با بیماری مغزی‌اش، در دوره بعدی انتخابات هم شرکت کند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات