صبح صادق >>  پاسدار >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۳۸۸۰
پروژه‌های سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین افتتاح شد

اقتصاد مقاومتی معبر محرومیت‌زدایی

مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های سپاه صاحب‌الامر(عج)، آیین اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی و همچنین افتتاح تعدادی از پروژه‌های بزرگ عمرانی سپاه استان قزوین با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و جمعی از مسئولان در محل سپاه استان قزوین برگزار شد.
 
۲۰۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان 
در این مراسم ۲۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد قزوین اهدا شد. هزینه جهیزیه‌های اهدایی با کمک خیرین، کمیته امداد، آورده سپاه استان قزوین و کمک‌های مردمی تأمین شده است. 
گفتنی است، از سال ۱۳۹۹ تاکنون سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) استان قزوین 2 هزار و 646 سری جهیزیه برای کمک به زوج‌های جوان تهیه و اهدا کرده که اقلام آن شامل یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و جاروبرقی بوده است.
 
 افتتاح پل روستای ساغران در آوج
در ادامه، پل روستای ساغران آوج نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. پل ساغران در سیل گذشته آوج به طور کامل ویران شده بود؛ به همین دلیل مردم روستا برای تردد از رودخانه عبور می‌کردند. بر این اساس، با حکم دادستان آوج، نیمه باقی مانده پل تخریب و با عقد قراردادی بین اداره کل راه و شهرسازی و بسیج سازندگی پروژه در مدت سه ماه تکمیل و بهره‌برداری شد. کارشناسان راه و شهرسازی برای ساخت و بهره‌برداری پل بیش از ۹ میلیارد تومان برآورد مالی کرده بودند؛ اما بسیج سازندگی با مصالح رودخانه، کمک مردم، ماشین‌آلات سپاه استان و اداره کل راه و شهرسازی، با کیفیت و سرعت مطلوب و با اعتبار ۵/۵ میلیارد تومان این پروژه را به سرانجام رساند.
 
 اشتغالزایی برای ۲۸۰۰ نفر
همچنین، با حضور سرلشکر سلامی به صورت ویدئو کنفرانسی، ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه استان قزوین افتتاح شد. بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه صاحب‌الامر(عج) با اعتبار ۲۱۹ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۸۰۰ شغل ایجاد و برای کمک به اشتغال‌آفرینی، شرایط پرداخت ۲۳۲۹ فقره تسهیلات به جامعه هدف را فراهم کرده است. در سطح استان قزوین بیش از ۴۴۵ صندوق قرض‌الحسنه فعال است که در راستای آموزش و توانمندسازی برای مشاغل خانگی ۹ هزار نفر از این طرح برخوردار شده‌اند.
 
 ۴۰ واحد مسکونی
در ادامه آیین افتتاح پروژه‌های سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، ۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان نیز که بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه صاحب‌الامر(عج) احداث کرده‌اند، به بهره‌برداری رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات