صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۴۳۲۳

نکته‌گرام

علی شمخانی، فعال سیاسی: در شرایطی که نتانیاهو در جنگ با حماس به بازنده بزرگ تبدیل شده، نظرسنجی‌ها در داخل رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، ۷۲ درصد خواهان استعفای او هستند. باخت همزمان نتانیاهو در جنگ سیاسی و جنگ نظامی، رکوردهای منفی جدیدی برایش به ثبت رسانده است.
 
حسن عابدینی، فعال رسانه: آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس در غزه نشان داد با جان و دل ولو به قیمت رسوایی آشکار نزد افکار عمومی جهانیان، حامی جنایات رژیم نژادپرست عبری است؛ البته انگلیس هم رأی ممتنع داد.
 
امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر مسائل آمریکا: در قانون اساسی آمریکا، آزادی‌بیان تضمین شده است؛ اما حالا که عده‌ای از دانشجویان آمریکایی به نفع فلسطین شعار داده‌اند، کنگره آمریکا، رؤسای برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها را احضار کرده و از آنان پرسیده است چرا با «یهودستیزی» مقابله نمی‌کنند؟
 
سیدرسول موسوی، دیپلمات سابق ایرانی: تمام دنیا توقف جنگ و خونریزی در فلسطین را می‌خواهند، الّا آمریکا. برخی تصور می‌کنند که حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل به خاطر کمی اطلاعات و عدم درک واقعیت‌هاست؛ در حالی که «سامانتا پاور» (نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل) در کتاب «مشکلی از جهنم» چاپ ۲۰۰۲ ثابت می‌کند آنچه آمریکا در جنگ‌ها می‌کند، عالمانه و عامدانه است.
 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان: اعمال فشار کنگره آمریکا با هدف عزل رؤسای چند دانشگاه مطرح این کشور به اتهام گسترش روند یهودستیزی ـ که در نتیجه گسترش اعتراضات دانشجویان این دانشگاه‌ها به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین صورت گرفت ـ به روشنی گویای آن است که لابی‌های صهیونیستی در آمریکا با هدف سانسور جنایت‌های رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون وسطی را در آمریکای قرن بیست‌ویکم برپا کرده‌اند.
 
عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی: «اسکات ریتر» تحلیلگر آمریکایی حرف جالبی زد. او گفت سیاستمداران آمریکایی توسط لابی صهیونیسم خریده شده‌اند و طبق خواسته اسرائیل عمل می‌کنند. تداوم جنگ در غزه برای آمریکا ضرر خالص است؛ ولی اراده‌ای برای توقف آن نیز وجود ندارد. وتوی طرح آتش‌بس شورای امنیت از سوی آمریکا گواهی بر این ادعاست!
 
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، مدرس سطح خارج حوزه علمیه قم: آن‌جایی که امتحان سخت می‌شود، گنج و خیرات الهی همان‌جاست. متقی کسی است که وقتی شیطان فشار می‌آورد، می‌فهمد که متاع قیمتی [در دست] دارد؛ پس اگر استقامت کنید، به آن گنج‌ها و بهای قیمتی آن می‌رسید.
 
بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: آمریکا برای دومین‌بار پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو کرد. اکنون دیگر هیچ تردیدی برای جهانیان باقی نمانده که دولت آمریکا مسئول اصلی جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در قتل‌عام ۱۷هزار فلسطینی است که ۱۲هزار نفر از آنها کودکان و زنان بی‌دفاع هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات