صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۱۶

9 دی و یک پرسش

مردم ایران در دوران 45 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش را در شکست توطئه‌های گوناگون دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آنان داشته‌اند. مردم عزیز کشورمان در این 45 سال، خالق حماسه‌های بزرگی در مقاطع گوناگون بودند. یکی از این حماسه‌های بزرگ، حماسه نهم دی در سال 1388 است. حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در روز 19 دی سال 1388 و در جمع مردم قم، در وصف این حماسه می‌فرمایند: «مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ می‌ماند[...]
پایگاه بصیرت / یدالله جوانی/ گروه سیاسی
مردم ایران در دوران 45 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش را در شکست توطئه‌های گوناگون دشمنان خارجی و دنباله‌های داخلی آنان داشته‌اند. مردم عزیز کشورمان در این 45 سال، خالق حماسه‌های بزرگی در مقاطع گوناگون بودند. یکی از این حماسه‌های بزرگ، حماسه نهم دی در سال 1388 است. حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در روز 19 دی سال 1388 و در جمع مردم قم، در وصف این حماسه می‌فرمایند: «مطمئن باشید که روز نهم دی امسال هم در تاریخ می‌ماند؛ این هم یک روز متمایزی شد.»
از حماسه نهم دی سال 1388، با عناوینی چون حماسه ماندگار، بی‌نظیر، بی‌بدیل، تعيين‌کننده و سرنوشت‌ساز، دشمن‌شکن و دوست شادکن یاد می‌کنند. در روز 9 دی 1388، مردم در یک حرکت خودجوش و بدون فراخوان‌های پر سر و صدا و تبلیغات مهیج، از سر تکلیف دینی و وظيفه ملی و اجتماعی، با حضوری پرشور و معنادار در میدان، با شعارهای صریح و بی‌پرده، موضع خود را در قبال فتنه‌گران از یک‌سو و نظام اسلامی و ولایت از دیگر سو مشخص کردند. بر همین اساس، روز نهم دی، به روز تجدید پیمان با ولایت و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) معروف شد.
اما در این میان، از یک عنوان دیگر هم برای توصیف حماسه نهم دی استفاده می‌شود و عده‌ای از صاحب‌نظران، نهم دی را اوج قله بصیرت و ولایتمداری ملت ایران می‌دانند. پرسش اصلی این است که چرا با وجود حماسه‌آفرینی‌های مبتنی بر بصیرت ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 1388، این روز را روز اوج قله بصیرت ايرانيان می‌دانند؟
نگارنده هم بر این اعتقاد است که درخشش بصیرت مردم در نهم دی سال ۱۳۸۸، یک درخشش بی‌نظیر و خارج از محاسبات بشری است. فهم این مطلب در گرو داشتن تحلیل درست و عمیق از ماهیت فتنه آمریکایی‌ـ صهیونیستی 88 است. تا کسی با ماهیت فتنه، زمینه‌ها، بسترها، اهداف طراحان و بازیگران خارجی و داخلی آن آشنا نباشد، نمی‌تواند به عظمت و بزرگی حماسه نهم دی پی ببرد.
واقعیت داستان این است که قرار بود با دروغ بزرگ انجام تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم از سوی نظام، مردم را در مقابل حاکمیت دینی قرار داده، مقدمات سقوطش را فراهم کنند. طراحان این نقشه شیطانی غربی‌ها بودند و بازیگران آن براساس الگوی انقلاب‌های رنگی، برخی از نام‌آوران سیاسی بزرگ شده بر سر سفره انقلاب!
طراحان این فتنه بزرگ، عمیق و شکننده، هیچ تردیدی در به ثمر نشستن آن نداشتند؛ زیرا بازیگران داخلی این فتنه، جریان ضدانقلاب شناسنامه‌دار یا عده‌ای جوان خام و احساسی یا گروه کودتاگر وابسته به خارج نبودند، بلکه افرادی برای اجرای این نقشه براندازانه پا به میدان گذاشتند که از اول انقلاب تا آن روز در مسئولیت‌های کلیدی جمهوری اسلامی، همانند خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست‌جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، مقام وزارت و... قرار داشتند. آری، چنین جماعتی علیه نظام اسلامی و جمهوریت آن، با ادعای دروغین تقلب در انتخابات، برای رسیدن به قدرت و تأمین دنیای خود شوریدند و تلاش کردند تا از این رهگذر، با فریب دادن مردم و قرار دادن آنان در برابر نظام، به اهداف شوم خود برسند! این جماعت فتنه‌گر، در حالی که به کشور، ملت و نظام اسلامی و حماسه حضور بی‌نظیر مردم در انتخابات 22 خرداد 88 خيانت کردند، اما کار خود و نپذیرفتن نتیجه انتخابات را، براساس نقشه انقلاب‌های رنگی، دفاع از دموکراسی و حقوق مردم دانسته، با ادعای تقلب در انتخابات، خواهان ابطال انتخابات ریاست‌جمهوری بودند. این داستان طوری نوشته شد و به اجرا درآمد که غربی‌ها سال 1388 را، سال پایانی جمهوری اسلامی ارزیابی کرده، براساس همین برآورد، تمام قد و آشکارا پشت سر فتنه‌گران قرار گرفتند، ضمن حمایت‌ها، پشتیبانی‌های مالی و رسانه‌ای، درب‌های سفارتخانه‌های خود در تهران را بر روی اغتشاش‌گران گشودند و از هر جهت جمهوری اسلامی را برای پذیرش خواست جماعت فتنه‌گرانی چون موسوی، کروبی و دیگر همراهان‌شان مبنی بر ابطال انتخابات، تحت فشار قرار دادند.
جمع‌بندی طراحان و بازیگران فتنه این بود که رهبری نظام به ناچار تحت فشار مطالبات مردم معترض به نتیجه انتخابات، عقب‌نشینی کرده و به ابطال انتخابات تن می‌دهد. باور آنان این بود که پذیرش ابطال انتخابات از سوی نظام، زمینه لازم و کافی را برای مطرح کردن ساقط شدن رهبری از ولایت به دلیل خروج از عدالت فراهم می‌کند. آری، هدف اصلی در فتنه 88، زدن ولایت با فریب دادن مردم بود؛ اما به دو دلیل عمده، این محاسبه فتنه‌گران غلط از آب درآمد؛ یکی ایستادگی حضرت امام خامنه‌ای بر قانون و حقوق مردم و صیانت از رأی آنان، و دلیل دیگر فریب نخوردن مردم از این نقشه پیچیده فتنه‌گران بود.
روز نهم دی، روزی بود که میلیون‌ها ایرانی در تهران و دیگر شهرها، خودجوش به خیابان‌ها آمده، مبتنی بر بصیرت نافذ و برگرفته از معرفت دینی و تقوای الهی، از یک‌سو تو دهنی محکمی به فتنه‌گران و حامیان خارجی آنان زدند و از دیگرسو از نظام و ولایت فقیه دفاع کرده، با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. جنس بصیرت مردم خالق حماسه بزرگ و بی‌نظیر نهم دی، از همان جنس بصیرتی است که خداوند متعال به مؤمنان و اهل تقوا وعده داده است: «إن تَتّقوا الله یَجعَل لَکُم فُرقاناً» بر همین اساس و با اطمینان خاطر می‌توان گفت، در روز نهم دی مردم ایران در پرتو ایمان و معنویت دینی، بصیرتی بی‌نظیر از خود به نمایش گذاشته، جهانیان را متحیر کرده و پیچیده‌ترین فتنه پس از انقلاب اسلامی را در سال ۱۳۸۸ با شکست مواجه کردند. 
بدون تردید، تا زمانی که مردم ایران اهل ایمان و با بصیرت باشند، هیچ توطئه‌ای علیه آنان به نتیجه نمی‌رسد. به همین دلیل است که دشمنان از سال ۱۳۸۸ به بعد، با جنگ ترکیبی و تمرکز بر جنگ شناختی، ایمان و امید مردم را نشانه رفته‌اند. بنابراین، تمامی دلسوزان کشور، باید همواره بر تقویت ایمان و امیدآفرینی با جهاد تبیین کوشش کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات