صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۷۴

اخبار

«حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی» در نشست هیئت عالی شورای وحدت با اشاره به شأن و جایگاه بانوان، گفت: «ما نه‌تنها در تهران، بلکه در استان‌ها نیز پیگیری می‌کنیم و خواسته‌ایم که از بانوان کارآمد، متخصص و شایسته استفاده شود و خانم‌ها در لیست‌های انتخاباتی حضور پررنگ و فعال داشته باشند. بر این اساس، در لیست انتخاباتی شورای وحدت در تهران، هفت نفر از بانوان با عنایت به تخصص و شایستگی حضور خواهند داشت.»
 
«آذر منصوری» رئیس جبهه اصلاحات به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است: «اینکه اصلاح‌طلبان همه از حاکمیت اخراج شده‌اند را نه تنها نقمت نمی‌دانم؛ بلکه نعمت می‌دانم.» سخنان عجیبی که اولاً مشخص نیست مبنای آن چیست و چه زمانی آنها از حاکمیت اخراج شده‌اند و این حرف مستندش چیست؟ درست‌تر این نیست که بخشی از اصلاح‌طلبان با رفتن به سمت ساختارشکنی میان مردم بی‌اعتبار و در مقابل نظام ایستادند؟ ثانیاً چرا رئیس تشکیلات سیاسی که می‌خواهد کار قانونی کند، خروج از نظام را نعمت می‌داند؟! او اگر راه اپوزیسیون را می‌پسندد، چرا در صندلی ریاست تشکیلاتی نشسته است که وظیفه‌ ذاتی‌اش هموارکردن مسیر انتخاباتی جریان اصلاحات است؟
 
«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در جمع دانشجویان در پاسخ به این پرسش که آیا شورای نگهبان درباره مصوبات مصلحت‌سنجی و کار کارشناسی انجام می‌دهد؟ گفت: «کار شورای نگهبان مصلحت‌سنجی نیست. بررسی مصوبات طبق موازین شرع و اصول قانون اساسی انجام می‌گیرد. ما در شورای نگهبان پایبند قانون هستیم. مصلحت‌سنجی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می‌گیرد و در صلاحیت آن نهاد است.»
 
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه این حزب با شعار «تحول و تکامل» در انتخابات حضور خواهد داشت، گفت: «ما در این دوره آماده برای وحدت هستیم، منتها گاهی اوقات بعضی از دوستان می‌گویند ما طرفدار وحدت هستیم، ولی وحدت همه با ما؛ ما این شعار را قبول نداریم. ما الآن آماده برای وحدت هستیم، منتها وحدت براساس ضوابط و شاخصه‌ها! اگر کسی تحول‌شناس‌تر و قوی‌تر از افراد ما بود قطعاً او را در فهرست می‌گذاریم.»
 
روزنامه «شرق» به نقل از «مصطفی کواکبیان» نوشته است: «لیدر اصلاحات برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات نداشته و خاموش است.» دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفته است: «فکر می‌کنم آقای خاتمی اصلاً نمی‌خواهد هیچ فعالیتی در بحث انتخابات داشته باشد. چند جلسه هم بعضی از دوستان با او داشتند، نقل قول می‌کنند که ایشان خیلی نمی‌خواهد فعال باشد و دلایل خودش را دارد. در جبهه اصلاحات نیز ما ۳۱ حزب هستیم و تقریباً می‌شود گفت حدود ۱۸‌ـ۱۷ حزب اصلاً به دنبال انتخابات نیستند.»
 
پایگاه اصلاح‌طلب «نامه نیوز» با تأکید بر اینکه روحانی مقبولیت و محبوبیت ندارد و همچنین ذهن پویا و خلاقی هم ندارد، نوشته است: «اگرچه روحانی بسیار هم‌نظر هاشمی است، رویه هاشمی در عرصه سیاست‌ورزی را می‌پسندد و حتی شبیه او می‌نشیند یا شبیه او می‌خواهد وارد خبرگان شود، اما هاشمی ‌شدن پیش‌نیازهای زیادی می‌خواهد که حسن روحانی آنها را دارا نیست.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات