صبح صادق >>  جبهه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۱۳

ستاره‌های دنباله‌دار

پس از 35 سال هنوز حال و هوای هشت سال دفاع مقدس در جامعه حاکم است. تشییع‌های پرشکوه شهدای گمنام جنگ تحمیلی سند این مطلب است. کارنامه کشورمان در سال‌های پس از جنگ نشان می‌دهد، ایران شهیدپرور از فرهنگ ایثارگری‌، حماسه‌آفرینی، ایستادگی در برابر ظالم و باج ندادن به دشمن ذره‌ای عقب نکشیده است[...]

پس از 35 سال هنوز حال و هوای هشت سال دفاع مقدس در جامعه حاکم است. تشییع‌های پرشکوه شهدای گمنام جنگ تحمیلی سند این مطلب است. کارنامه کشورمان در سال‌های پس از جنگ نشان می‌دهد، ایران شهیدپرور از فرهنگ ایثارگری‌، حماسه‌آفرینی، ایستادگی در برابر ظالم و باج ندادن به دشمن ذره‌ای عقب نکشیده است. شاهد این گفتار هم اینکه ایرانیان با برنامه‌هایی که دشمنان در پیش و حین و پس از اغتشاشات و بلواها رقم می‌زنند، یک صدا نمی‌شوند و باز در تشییع پیکر شهدا به شکلی باشکوه‌تر شرکت می‌کنند و حتی در روستایی دورافتاده هم قطار جمعیت مشایعت‌کننده شهید گمنام از تصویر خارج می‌شود. بنابر داده‌های به دست آمده بیشترین یادمان سرباز گمنام در سطح دنیا در جمهوری اسلامی است و بیشترین شهدای گمنام در بزرگ‌ترین آرامستان دنیا، یعنی در بهشت زهرا(س) و در گلزار شهدای آن در تهران به خاک سپرده شده‌اند که بیش از 4 هزار شهید هستند. نخستین بار سال 1374 بود که پیکر مطهر شهدای گمنام در جزیره ابوموسی تشییع و به خاک سپرده شد و یک حرکت اصیل و تأثیرگذار فرهنگی در کشور کلید زده شد. کم کم این رسم خوشایند تشییع و تدفین شهدای گمنام به دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزش و تحقیقاتی هم کشیده شد و دلیل آن تقاضاهای مردم و مسئولان برای نزدیکی به مزار شهدای گمنام بود. سازمان‌ها، مجتمع‌های صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی کشور، پالایشگاه‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای، بازار، مسیرهای کوهنوردی، باغ موزه‌های دفاع مقدس، دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، فرهنگسراها و بوستان‌ها در طول سال‌های گذشته میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس شدند.
از سال 1374 تا به امروز روز به روز بر اهمیت این همایش افزوده شد تا جایی که استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های مذهبی و دلبستگی به شعائر ارزشی تجلی یافته در بستر انقلاب اسلامی همان آب یخی بود که بر پیکره دشمنان قسم خورده و گروه‌های معاند ریخته می‌شد. این پایبندی نسل جدید به ارزش‌های انقلاب در حالی که آنها چهار دهه قبل و مبارزات و حوادث منتهی به پیروزی نهضت اسلامی را نه دیده و نه درک کرده یا دلبستگی آنها به ارزش‌های برآمده از دل دفاع مقدس در حالی که سال‌ها بعد از جنگ تحمیلی به دنیا آمده‌اند، برای بسیاری در داخل و خارج قابل هضم و باور نیست؛ اما واقعیت آن است که این فرهنگ انقلابی و ارزش‌های اسلامی نسل به نسل در حال انتقال است. وجود چنین نسل جوان و نوجوان مؤمن، معتقد، پاک‌سرشت و زیبا فطرتی که فراتر از ظواهر و شمایل به ارزش‌های دینی و باورهای انقلابی پایبند است، یک مزیت و نقطه قوت ارزشمند برای کشور و نظام اسلامی به شمار می‌آید؛ این دقیقاً یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌‌ترین نقاط تقابلی ما با نظام سلطه و دشمنی است که کمر به تضعیف و نابودی این کشور و نظام اسلامی بسته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات