سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۴۶۹۷

اولتیماتوم وزیر کشور برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام جزایر خلیج فارس

وزیر کشور ضمن تاکید بر رونق و توسعه روز افزون جزایر ایرانی در خلیج فارس گفت: پیگیر تقویت خط پروازی به بوموسی هستیم و تلاش خواهیم کرد با نگاه مثبت مسئولان، پروازها به صورت روزانه برقرار شود.

احمد وحیدی شب گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان ‌با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات جزایر استان ، جزایر را گوهری کم‌نظیر معرفی کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به جزایر تعریف شود تا توسعه جزایر رونق روزافزونی بیابد.

وحیدی افزود: پروژه‌های نیمه تمام جزایر باید در ظرف 2 سال آینده با اولویت اشتغالزایی تکمیل شود چرا که ایجاد شغل یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای پایدارسازی جمعیت جزایر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی ابرازداشت: تلاش داریم نیازمندی‌های جزایر را در ادامه تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است با سرعت بیشتری رفع و رجوع کنیم و فرآیند خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق تسهیل شود.

وزیر کشور خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌هایی برای تقویت خط پروازی بندرعباس به جزیره بوموسی نیز در حال انجام است و به دنبال این هستیم که بتوانیم  تعداد پروازها را افزایش دهیم و روزانه پروازهایی به مقصد جزایر داشته باشیم.

وزیر کشور در این جلسه طی تماس‌های تلفنی با چند تن از وزرا مسائل مرتبط به جزایر را مورد بررسی قرار داد.

بازدید وزیر کشور از آبشیرین کن و نفت ستاره خلیج فارس

 وحیدی همچنین در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان هرمزگان با همراهی مهدی دوستی استاندار هرمزگان از آبشیرین کن خلیج فارس بازدید کرد.

در این بازدید وزیر کشور ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارکنان این واحد شیرین سازی آب از دریا، در جریان روند توسعه فازهای پروژه و انتقال آب از خلیج فارس قرار گرفت.

در ادامه برنامه‌های امروز نیز، وحیدی با حضور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از این واحد بزرگ تولید بنزین کشور بازدید کرد.

ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات