صبح صادق >>  خرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۲۴
جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین‌ـ 74

نقش دانشجویان

پایگاه بصیرت / امیر قلی‌زاده/ گروه خرد
دانشجویان سرمایه‌های عظیم و آینده‌سازان انقلاب اسلامی هستند که ثمره این سرمایه، جهش علم و دانش در ایران و حرکت پرشتاب در رسیدن به قله‌های پیشرفت است. دانشجویان ایران اسلامی در مسیری گام برداشته‌اند که عزت و اقتدار ملی ایران ثمره مجاهدت علمی آنهاست و این مسیر امروز ایران را در جایگاه ویژه‌ علمی قرار داده و ثمرات این جهش علمی در حوزه‌های هسته‌ای، پزشکی، نانو، فناوری، هوافضا، موشکی و کشاورزی نمایان است. ویژگی‌های برجسته دانشجو افزون بر علم‌آموزی و کسب مدارج دانشگاهی، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی است و همین حس بزرگ اجتماعی است.
 نظر به این جایگاه بلند است که قشر دانشجو به افراد مؤثر اجتماعی و فرهنگی تبدیل می‌شوند و طبعاً، زمانی که در این چنین جایگاهی ایستادند به یکی از مخاطبان مؤثر جهاد تبیین ارتقا پیدا می‌کنند. جهاد تبیین بیش از هر چیزی معطوف به آینده است و در این بین دانشجویان جایگاه ویژه‌ای برای تحقق این امر به نسبت دیگر اقشار مردم جامعه دارند؛ چراکه یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در جنگ‌ شناختی علیه انقلاب اسلامی، کشتن امید به آینده در نزد افکار عمومی است. نقش دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی با هدف آگاه‌سازی اقشار گوناگون مردم از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و کینه‌توزی‌ها و توطئه‌پراکنی‌های دشمنان این نظام شکوهمند بیشتر از اقشار دیگر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوه‌ دل ملت و امید آینده‌ این کشورید، به مسئله‌ «تبیین» اهمیت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوان‌ها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است.
هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ می‌توانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید...می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.» 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات