صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۲۷

نکته گرام

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: احیای پوشاک ملی اولویت فرهنگی ماست و در افتتاحیه طرح ملی طوبی که با میدان‌داری حلقه‌های میانی آغاز کردیم، گفتم که شمایلِ پوشاک در اکثر کشورها از سنن، ادیان و عرف سرچشمه می‌گیرد، اما در ایران با وجود مطالبات مردمی ‌در حوزه سبک زندگی، این عرصه رها شده بود.
 
امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر مسائل آمریکا: چند روز پیش بایدن در ایکس نوشت: «اگر کنگره قبل از تصویب بودجه تکمیلی برای اوکراین به تعطیلات برود، بزرگ‌ترین هدیه‌ای را به پوتین می‌دهند که بتواند امیدوار بماند» و حالا، کنگره بدون تصویب بودجه‌ای برای اوکراین، به تعطیلات رفته است.
 
عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات: این نتانیاهوست که در سازمان ملل نقشه اسرائیل با حذف غزه و کرانه غربی را نمایش داد. همانی که استاد عربده و کرکری خواندن بود. حال و روزش به سال‌های آخر عمر گلدامایر شبیه است که بعد از اکتبر ۱۹۷۳ قرص سیانید توی جیبش بود تا خودش را بکشد. هویدا هم در دیدار آخر از ثابتی سیانور خواست!
 
مکرمی‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل: «مایکل آیزنشتات» در تحلیلی برای «انستیتو واشنگتن» نوشت: «پهپادهای ایرانی، امواج شوک‌آفرین راهبردی را در خلیج‌فارس، شامات و اوکراین ایجاد کرده و به یک «تغییردهنده بازی» تبدیل شده‌اند. غلو نیست اگر بگوییم برنامه پهپادی ایران، تأثیراتی راهبردی در خاورمیانه بر جا گذاشته است.»
 
حسن رحیم‌پور ازغدی، استاد دانشگاه: باید در شیوه عدالت‌خواهی انصاف داشته باشیم. مشکل الان ما در حوزه عقل عملی است، نه نظری. ما در حوزه اجرا و مدیریت و پیشبرد این اهداف ضعیف هستیم. ما در تعریف حکمرانی مشکل داریم؟
 
ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: هشت ماه اول امسال 4/4 میلیون گردشگر خارجی داشتیم که نسبت به دوره مشابه 48/5 درصد رشد داشته است. با وجود تبلیغات ایران‌هراسی پس از ناآرامی‌های 1401 روند ورود گردشگران افزایش یافته است. هرچند بسته شدن مرزهای زمینی کشور آذربایجان هم حق ایرانگردی را از 1/8 میلیون آذربایجانی محروم کرده است.
 
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه: تهدید بقای فک‌های خزری، یکی از نشانه‌های وضعیت نگران‌کننده زیست محیطی خزر است. کشورهای ساحلی باید بیش از پیش به حفظ وضعیت زیست محیطی این میراث مشترک توجه و برای بهبود آن تلاش کنند. هدف از تصویب کنوانسیون تهران نیز حفاظت از محیط زیست دریای خزر از کلیه منابع آلوده‌کننده است.
 
قمری وفا، مدیر روابط عمومی‌ بانک مرکزی: اعطای وام بانکی به اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل، منوط به پرداخت بدهی مالیاتی شد. بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل را منوط به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات