صبح صادق >>  نگاه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۰۶۰
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه عنوان کرد حاج قاسم برترین فرمانده

حاج قاسم برترین فرمانده

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه «سردار سعید فرجیان‌زاده» در همایش بصیرتی کارکنان وظیفه نمایندگی ولی فقیه در سپاه به مناسبت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: «حاج قاسم به گردن همه ایرانیان حق دارد؛ چرا که تمام وجودش را برای عزت و امنیت و پیشرفت کشور گذاشت. ابرمردی که هیچ‌گاه به دنبال شهرت، قدرت و ظواهر دنیا نبود. حاج قاسم قهرمان ملی و مجاهدت بود که بیش از چهار دهه برای کشورمان مبارزه کرد.»
به گزارش خبرنگار صبح صادق، وی در ادامه با بیان ابعاد گوناگون شخصیت حاج قاسم در زمینه‌های نظامی، دیپلماسی، فرهنگی و عرفانی، گفت: «در زمینه نظامی حاج قاسم خط‌شکنی بود که در دوران دفاع مقدس خودش را به زیباترین شکل ممکن در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و 5، بیت‌المقدس، مهران، فتح‌المبین نشان داد. در جبهه مقاومت هم یک فرمانده استراتژیکی، عملیاتی و تاکتیکی بود که نظر، ایده و خلاقیت داشت.» سردار فرجیان‌زاده اضافه کرد: «جنگ با داعش یکی از سخت‌ترین نبردهای ایران است؛ به گونه‌ای که شهید سردار همدانی که از نخستین مبارزان با داعش است، می‌گوید برای گرفتن یک ساختمان 48 ساعت جنگ تمام عیار را با داعشی‌ها رقم زدیم؛ چرا که داعشی‌ها تا آخرین لحظه و آخرین گلوله از خودشان مقاومت نشان می‌دادند. داعشی‌ها در این نبرد تنها نبودند. آنها دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و زبده‌ترین نیروهای نظامی اروپایی را به همراه داشتند. حاج قاسم بر این قوم مغول‌صفت با این مختصات نظامی و استراتژیکی غلبه و آنها را مغلوب خود کرده بود.»
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: «تونل‌های امروز حماس از ابتکارات حاج قاسم است. اگر آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در حدود این صد روز و پس از طوفان‌الاقصی نتوانسته‌اند به آن نتیجه‌ای که می‌خواستند برسند، به سبب همین تونل‌هاست. اگر چهره جنایت‌کار و سفاک رژیم‌ صهیونیستی پس از این مقاومت نیروهای حماس برای مردم دنیا معلوم شد، به سبب همین مقاومت و چالشی است که امروز نیروهای حماس از خود نشان می‌دهند.»  معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه ادامه داد: «رابطه حاج قاسم با سربازان نمونه درس‌آموز است. یک بار یک سرباز از حاج قاسم اجازه خواست تا مداحی «منم باید برم آره برم سرم بره» بخواند، پس از اینکه خواند حاج قاسم انگشتر خود را به او داد. رابطه حاج قاسم با سربازان بسیار صمیمی بود و توصیه آنان را همیشه به فرماندهان می‌کرد.»
سردار فرجیان‌زاده با اشاره به وصیت‌نامه حاج قاسم گفت: «وصیت‌نامه هر فرد عصاره زندگی آن فرد است. بنابراین این عصاره حاج قاسم را که با عمق وجود نوشته شده است، هزاران بار مرور کنید. لااقل سالی یک بار و در روز سالگرد حاج قاسم آن را مرور کنید. این وصیت‌نامه راه‌گشای خوبی برای زندگی است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات