بین الملل >>  بین الملل >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۲۳۰

رنکینگ قدرت نظامی کشور‌های ساحلی خلیج‌فارس در سال ۲۰۲۴

گلوبال فایر پاور در تازه‌ترین ارزیابی خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۴ از قدرت نظامی کشور‌های ساحلی خلیج‌فارس، ایران را به‌عنوان توانمندترین قدرت نظامی حوزه خلیج‌فارس معرفی کرده و آن را نسبت به سال گذشته رو به رشد و در مسیر توسعه توصیف کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

گلوبال فایر پاور (GlobalFirepower) در تازه‌ترین ارزیابی خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۴ از قدرت نظامی کشور‌های ساحلی خلیج‌فارس، ایران را به‌عنوان توانمندترین قدرت نظامی حوزه خلیج‌فارس معرفی کرده و آن را نسبت به سال گذشته رو به رشد و در مسیر توسعه توصیف کرده است.

این درحالی است که عربستان‌سعودی همچون سال گذشته در رتبه دوم بین کشور‌های حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته و عراق هم بدون تغییر رتبه، در سومین جایگاه ازنظر قدرتمندترین کشور‌های ساحلی خلیج‌فارس ایستاده‌ است.

این گزارش نشان می‌دهد که وضعیت قدرت نظامی امارات متحده عربی بهبود یافته و در رتبه چهارم کشور‌های حوزه خلیج‌فارس قرار گرفته است. پس‌از آن، قطر و کویت در رتبه‌های پنجم و ششم منطقه دارد که البته وضعیت قدرت نظامی این کشور‌ها هم از دید تحلیلگران این وبگاه روبه پیشرفت است.

عمان و بحرین هم هفتمین و هشتمین کشور‌های دارای قدرت نظامی برتر در حوزه خلیج‌فارس هستند که البته در زمینه توسعه قدرت نظامی خود با پسرفت مواجه شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات