صبح صادق >>  جبهه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۵۲۸۴

راز شکست دشمنان

پایگاه بصیرت / حسن نوروزی/ گروه جبهه
به تعبیر حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، «هر جا پیشرفتی در حوزه علم و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته‌ایم، به خاطر این است که زیست جهان دفاع مقدس را پذیرفته‌ایم و در این زیست تنفس کرده‌ایم.» نقل است که پس از تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی بزرگ، مردم برای قدردانی از میرزای شیرازی به در خانه او رفتند و دیدند که میرزا در حال گریه است. مردم به ایشان گفتند که شما باید خوشحال باشید که فتوای شما چنان نفوذی دارد که به کاخ شاه هم کشانده شد و این قرارداد ننگین لغو شد. میرزای‌شیرازی در این موقع یک جمله تاریخی گفتند و آن، این است: «گریه من به خاطر این است که دشمن تا به امروز نمی‌دانست چگونه باید به شیعه ضربه بزند، اما امروز فهمید اگر بخواهد به شیعه ضربه بزند، باید مرجعیت را بشکند؛ اگر مرجعیت شکسته شود و حرمتی برای مرجعیت نباشد، دیگر شیعه‌ای نخواهد ماند.» غرض از این گفتار این است که دشمن طی هشت سال دفاع مقدس متوجه شد که ستون‌های انقلاب بر پایه توکل، ایمان به رهبری، امیدواری، مبارزه با ظلم و خود را نباختن استوار است؛ از این ‌رو به کمرنگ کردن و تحریف رشادت‌های جوانان ایران در هشت سال دفاع مقدس دست زد. بنابراین، دانستن دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و مطابقت آن با تعاریف امروزی که بعضاً آلوده به شبهات است، می‌تواند حقیقت را برای ما عیان‌تر کند. به این ترتیب، در ادامه به 10 مورد ازسرفصل‌های دستاوردهای دفاع مقدس اشاره می‌کنیم.
چهل و سه سال پیش کسانی که در اتاق جنگ استکبار جهانی، طراحی حمله به ایران را می‌کردند، فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی از میان گرد و غبار دفاع مقدس و از میان صدای بمباران‌ها و موشک‌باران و غرش تانک‌ها و توپخانه‌های دشمن ‌سازه‌های نظامی خود را طوری سامان دهد ‌که پس از گذشت دو دهه از جنگ یکی از پنج قدرت نظامی جهان شود.
 
آمریکا و شوروی توطئه جنگ تحمیلی را به کارگزاری صدام جنایتکار کلید زدند. جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال مقاومت کادرهای نظامی خود را تربیت کرد و سازمان رزم خود را براساس استانداردهای الهی به سامان رساند؛ به گونه‌ای که با بسیج نیروهای مقاومت به مرتبه «بازدارندگی» و از آنجا در جایگاه «اقدام پیش‌دستانه» ایستاد!
 
جنگ موتور حرکت تاریخ است. اینکه تاریخ به کدامین ‌سو در حرکت است. لزوماً نتیجه را طراحان آغازین نبرد تعیین نمی‌کنند، نتیجه جنگ را کسانی تعیین می‌کنند که با سنت‌های الهی حاکم بر جوامع همخوانی دارند.
 
جنگ تحمیلی جوانان پاکباخته ایران اسلامی را به ارتفاعی از هستی برد تا در آن جایگاه، به «ابدیت» و «جاودانگی» فکر کنند و حماسه‌هایی بیافرینند که فقط در تاریخ انبیاء و اولیای الهی و به‌ویژه در نهضت کربلا و عاشورا می‌توان سراغ آن را گرفت.
 
مروز ملت ما روی گنجینه‌هایی از فرهنگ دفاع مقدس نشسته که نه‌تنها گفتنی است، بلکه دیدنی است. حس در محضر «خدا» و «پیامبر» و «امام» بودن، لذت «امنیت»، «آرامش» و «تقوای ستیز و پرهیز» چشیدن و... از دستاوردهای پیدا و پنهان شکوه حماسه دفاع مقدس است.
 
مردان سرزمین ما تجربه حسینی زیستن و حسینی مردن و زنان ما تجربه مدیریت زینبی و صبر باشکوه دختر علی(ع) را در معرکه‌ها چشیده‌اند و در کارنامه حیات جاویدان خود ثبت کرده‌اند. این ثبت تاریخی را هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند و واقعیت‌های آن را به دست تحریف و انحراف بسپارد.
 
 شوروی با رضایت به آغاز جنگ حکم فروپاشی خود را امضا کرد. آمریکا و غرب با تدارک ماشین جنگی صدام مجبور شد در جنگ اول و دوم خلیج‌فارس نه‌تنها آن تدارکات را پس بگیرد، بلکه پای حکم اعدام دیکتاتور بغداد امضا بگذارد. هیچ‌کس فکر نمی‌کند نتیجه پخت‌وپز آش طراحان حمله به ایران در آخر شهریور سال 1359 آنقدر شور شود که کسی هوس نکند حتی به آن لب بزند. اکنون از امپراتوری شوروی خبری نیست، آمریکا در حال فرار از غرب آسیا است و رژیم صهیونیستی در محاصره نیروهای مقاومت در منطقه و در حال تجربه‌کردن بی‌ثباتی در درون است، اما ایران اسلامی باثبات، اقتدار، محکم و استوار ایستاده است و قدرت‌های جهانی را به چالش می‌کشد.
 
 دشمن پس از جنگ تحمیلی و جنگ سخت عزم جنگ شناختی و جنگ نرم کرد؛ اما هرچه بیشتر توطئه و نیرنگ به کار برد، کمتر نتیجه گرفت. امروز ضدانقلاب در داخل و خارج به‌روزی افتاده‌اند که بوی عفونت فرومایگی و خیانت به ملت و خدمت به بیگانگان حتی مشام خود آنها را آزار می‌دهد. آنها اکنون در حال افتادن در چاه ویل شکست‌های پیاپی هستند. امروز آنچه را که از مخالفان نظام اسلامی می‌شود به‌خوبی دید، «فروپاشی»، «از هم‌گسیختگی» و «به‌هم‌ریختگی» است!
 
 انقلاب اسلامی در مسیر «عقلانیت» از گردنه‌های سختی عبور کرده است. حرکت انقلاب در بستر «معنویت»، برای رسیدن به «عدالت» شتاب گرفته است و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند مانع این حرکت شود. این حرکت مطابق فطرت انسانی و اراده الهی است. بنابراین، ملت ایران هر روز شاهد یک پیروزی پیدا و پنهان هستند. قدرت‌های جهانی چاره‌ای جز زانو زدن در مقابل اراده ملت ایران ندارند.
 
سرّ توفیقات ملت ما در اطاعت از «ولایت فقیه» و سرّ شکست دشمنان ما پیروی از دیکتاتورهای منطقه‌ای و جهانی است. رهبر معظم انقلاب به مسند «علم»، «عدل» و «طرفداری از مظلوم» تکیه زده‌اند؛ اما دشمنانش در ته چاه ویل «جهل»، «ظلم»، «غفلت» و حمایت از ظالم نشسته‌اند. انقلاب اسلامی در برابر سفیهان و ابوسفیان‌های روزگار ایستاده است. مردم یقین دارند عاقبت پیروزی با «علم»، «عدل» و «آزادی» است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات