صبح صادق >>  دین >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۷۲۰

زنده‌‌کننده دل‌ها

پایگاه بصیرت / سیدمرتضی رضایی/ گروه دین
اختلاف دشمنان با انقلاب اسلامی به اختلاف شیطان با علم و استدلال و عقل برمی‌گردد. به‌عبارتی، اختلافی که میان دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی وجود دارد، ایدئولوژیکی و علمی است که به همان تکبر شیطان در برابر دستور خداوند مربوط است. مهم‌ترین دلیلی که سبب می‌شود انقلاب اسلامی در نظر شیطان و سربازان انسی‌اش مطلوب نباشد، همین استدلال‌ها و علومی است که ثابت می‌کند حق کدام است و ناحق چیست؟ انقلاب اسلامی فصلی است برای شناخت اصول حقیقی اسلام که باید از فرصت آن استفاده کرد. این علم و معرفت حقیقی اسلام است که ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) را ممکن می‌کند. ما علم داریم که امام زمان(عج) می‌تواند اسلام و انسانیت کامل را با ظهورش محقق کند و آن را حقیقتاً به منصه ظهور برساند؛ اما معرفت و ایمان به این موضوع هم باید به‌ وجود بیاید. انقلاب اسلامی حرکت علمی، عملی و مؤمنانه به‌سوی ظهور امام مهدی(ع) و نورانی کردن عالم با حضورش است. وقتی خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّها» و زمین به نور پروردگارش روشن می‌شود(الزمر/69) منظورش نور امام معصوم است. «مفضّل‌بن‌عمر» می‌گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که درباره کلام خداوند متعال «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا» فرمود: «پروردگار زمین یعنی امام زمین»، عرض کردم: «وقتی امام بیرون آید چه می‌شود؟» فرمود: «آن‌گاه مردم از تابش خورشید و نور ماه بی‌نیاز می‌شوند و به نور امام راه می‌روند.»(بحارالأنوار، ج۷، ص۳۲۶) مگر نه آنکه در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «وَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِکمْ وَ فَازَ الْفَائِزُونَ بِوِلاَیتِکمْ ‏بِکمْ یسْلَک إِلَی الرِّضْوَانِ وَ عَلَی مَنْ جَحَدَ وِلاَیتَکمْ غَضَبُ الرَّحْمَنِ»؛ اگر می‌خواهیم این نور عالم‌گستر شود، باید فراهم شدن مقدمه آن را غنیمت شمرده و برای تحقق ظهور و دیدن دنیای پس از ظهور تلاش کنیم. ما باید با نور الهی همه چیز را ببینیم و برای گسترش نور تلاش کنیم. چه آنکه پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند: «اِتَّقُوا فِرَاسَةَ اَلْمُؤْمِنِ فَإِنَّهُ ینْظُرُ بِنُورِ اَللَّهِ»؛ از فراست و زیرکى مؤمن بترسید؛ زیرا او به نور خدا مى‌بیند.(إرشاد القلوب، ج۱، ص۱۳۰) یعنى نورى که خداوند به او بخشیده است. انقلابی کسی است که جامع میان علم و عمل است و خداوند به او نور و حکمت داده است. درباره این نور مولی الموحدین علی(ع) می‌فرمایند: «اَلْمُؤْمِنُ یتَقَلَّبُ فِی خَمْسَةٍ مِنَ اَلنُّورِ مَدْخَلُهُ نُورٌ وَ مَخْرَجُهُ نُورٌ وَ عِلْمُهُ نُورٌ وَ کلاَمُهُ نُورٌ وَ مَنْظَرُهُ یوْمَ اَلْقِیامَةِ إِلَى اَلنُّورِ»؛ مؤمن در میان پنج نور می‌غلطد، در آمدنش نور است و بیرون شدنش نور است و دانشش نور است و سخنش نور است و چشم اندازش در روز رستاخیز نور است.(خصال صدوق، ج۱، ص۲۷۷) و درباره حکمت خداوند در قرآن می‌فرماید: «یؤْتِی الْحِکمَةَ مَنْ یشَاءُ وَمَنْ یؤْتَ الْحِکمَةَ فَقَدْ أُوتِی خَیرًا کثِیرًا...» کسی که حکیم است، در پی دارویی برای درمان تمام دردها می‌گردد و خود را وقف نجات انسان‌ها می‌کند. انقلاب اسلامی امکانی محیا کرده است که انسان‌ها به دارویی نجات‌بخش دست پیدا کنند و ظهور امام زمان(ع) زنده کردن زمین سخت و مرده انسان‌هاست. انقلاب اسلامی هر چیزی را زنده کند «وَمَنْ أَحْیاهَا» گویی عالمی را زنده کرده است؛ «فَکأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا» به این دلیل که می‌تواند ظهور را ممکن کند. 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات