صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۵۷۲۵

رؤیای غیر ممکن

با گذشت بیش از 100 روز از حماسه‌آفرینی نیروهای حماس همچنان این تصور در بین برخی افراد وجود دارد که ایران در حاشیه امن قرار گرفته و هیچ اثری از او در این صحنه وجود ندارد؛ اما بر خلاف تمامی این قبیل نظریات، ایران در یکی از نقاط حساس این اتفاق قرار داشته و تأثیرگذار نیز بوده است.
هرچند به واسطه قدرت بازدارندگی در دهه‌های اخیر و بالا بردن قدرت دفاعی کشور و نیز تجربه دفاع مقدس تصویری قدرتمند از ایران اسلامی در جهان ثبت شده است، اما باید پذیرفت که روشن شدن آتشی هر چند کوچک در خاورمیانه همه کشور‌ها و منطقه را درگیر اتفاقات و حوادث می‌کند.
با وجود این و با توجه به اذعان سران آمریکا و ایادی آن از نقش  ایران در طوفان‌الاقصی بر مسئله حمایت ایران در ارائه تسلیحات و تربیت نیروهای حماس معترف هستند؛ به گونه‌ای که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است ایران به صورت کلی در طوفان‌الاقصی نقش دارد؛ زیرا به شاخه نظامی حماس کمک‌های تسلیحاتی و مالی کرده و آنها را آموزش داده است و در سال‌های گذشته با حماس در ارتباط بوده و همه اینها در آنچه ما اکنون می‌بینیم نقش داشته است.
با این مقدمه، باید گفت ایران از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی و شعله‌ور شدن آتش جنگ در غرب سرزمین فلسطین، شاهد چند اتفاق مهم بوده است. اول، ترور نیرو‌های بلندپایه نظامی‌ ایران در سوریه و دوم حمله تروریستی در سالروز شهادت حاج قاسم در کرمان‌ و شهادت نزدیک به ۱۰۰ نفر از مردم در آن حمله.
مهم این نکته است که رژیم صهیونیستی به موازات حمله به نیرو‌های مقاومت فلسطینی و حزب‌الله لبنان چشم خود را از ایران و ضربه زدن به عناصر تأثیرگذار برنداشته است و تلاش آنها برای درگیر کردن مستقیم ایران در جنگ با غزه کاملاً مشهود است.
رژیم صهیونیستی برای نیل به این آرزویش، ابتدا هدف قرار دادن نیرو‌های تأثیرگذار ایرانی در جبهه مقاومت را در دستور کار قرار داد. شهادت سردار «سیدرضی موسوی» و «حجت‌الله امیدوار» که به گفته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» دو ضلع پشتیبانی مقاومت بودند، در راستای همین هدف بود. همچنان که حمایت و طرح ترور در قلب ایران با شهادت شمار زیادی از مردم دستور کار دیگری است که رژیم صهیونیستی به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش در درون مرزهای ایران است.
هدف‌گیری دقیق محل استقرار فرماندهان ایرانی در سوریه از سوی رژیم صهیونیستی نشان از دقت نیروهای اطلاعاتی سازمان‌های جاسوسی صهیونیستی در رصد نیروهای ایران و اثرگذاران جبهه مقاومت حتی در بحبوحه جنگ با فلسطین دارد. از میان برداشتن مهره‌های تأثیرگذار این جبهه راهبرد رژیم صهیونیستی در تضعیف مقاومت منطقه و همچنین درگیر کردن‌ ایران با جنگ است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات