تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۵۸۳۱

ابوترابی‌فرد در نشست شورای وحدت: عقلانیت و دیانت موجب اعتماد مردم به ما می‌شود

عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: امروز به هر میزان که حوزه عقلانیت و دیانت ارتقا یابد جامعه مخاطب ما در تصمیمات سیاسی و سطح دیانت و عقلانیت، ما را بالاتر خواهد دید و بیشتر به ما اعتماد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد عضو جامعه روحانیت مبارز امروز (سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه) در دومین نشست شورای وحدت اصولگرایان، اظهار کرد: یکی از ملاک‌های وحدت و انسجام، به نگاه و رویکرد جریان‌های سیاسی نسبت به یکدیگر معطوف است.به طور معمول نگاه‌ها معطوف به کاستی‌ها و شکاف‌هاست به همین دلیل انسجام را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در ارزیابی و رصد دیگران چه تشکل‌ها و چه شخصیت‌ها باید نقاط مثبت و وحدت بخش را دید؛ چراکه این دیدگاه موجب تحکیم پیوندها در جامعه می‌شود. نباید نقاط ضعف و کاستی‌های افراد و جریان‌های سیاسی را برجسته کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در اصول اندیشه اخلاق دینی افراد وقتی به خود نگاه می‌کنند باید نقاط منفی خودشان را ببینند اما وقتی ویژگی‌های دیگران را می‌بینیم باید به نقاط مثبت آنان بنگریم. با همه نقاط مثبت و برجسته کردن ویژگی‌های افراد، دو ویژگی نصاب عقل و دین است که اگر افراد داشته باشند احترام آنان بیشتر می شود. عقل نباشد فرد شبیه مرده متحرک است. این عقل است که موجب می‌شود فرد شجاع و خدوم در جامعه موثر باشد و حضرت امیر(ع) چنین جامعه‌ای را زنده می‌داند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تأکید کرد: رهبری روی عقل و علم و عزم تاکید کرده‌اند. کسانی می‌توانند در جامعه راه را برای خلق قدرت هموار کنند که از این سه ویژگی برخوردار باشند. هر قدر سطح دیانت افراد بالاتر باشد سطح آرامش و امنیت جامعه سرمایه اجتماعی بالاتر می‌رود. امام خمینی(ره) نماد عقلانیت و دیانت بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: امروز به هر میزان که حوزه عقلانیت و دیانت ارتقا یابد جامعه مخاطب ما در تصمیمات سیاسی و سطح دیانت و عقلانیت، ما را بالاتر خواهد دید و بیشتر به ما اعتماد می‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات