صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۵۵۹۹۲

️نسخه‌های پایان جنگ غزه

پایگاه بصیرت / محمدرضا شریفی/ گروه سیاسی

همانطور که همه می‌دانیم و در طول تاریخ هم ثابت شده است، هیچ جنگی تا ابد ادامه ندارد و جنگ غزه هم بالاخره به پایان می‌رسد. 
با وجود تمام تحرکاتی که از جانب حامیان و متحدان رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، هیچ چشم‌انداز روشنی ندارد. آمریکا به منزله اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی تمایل دارد جنگ با اداره فلسطین از سوی تشکیلات خودگردان و روابط عادی و امن رژیم صهیونیستی با متحدان منطقه‌ای و عرب ایالات‌متحده تمام شود و اگر آتش‌بسی صورت گرفت، با لحاظ منافع و شروط رژیم صهیونیستی صورت گیرد؛ اما رژیم صهیونیستی اهداف بزرگی برای خود در این جنگ تعریف کرده و دنبال نابودی حماس و غزه‌ای خالی ‌از سکنه است که البته با گذشت نزدیک به چهار ماه، با وجود تمام برتری‌های ظاهری (تسلیحات نظامی، حمایت‌های رسانه‌ای، گنبد آهنین و...) نتوانسته است حتی به اهداف اعلامی هم نزدیک شود، چه برسد به دستیابی به آنها.
با شرایط پیش آمده «بنیامین نتانیاهو» زیر فشار اعتراض‌های داخلی و انتقادات بین‌المللی به‌دنبال فرار از پاسخ‌گویی به قیمت ادامه جنگ پرهزینه است. غافل‌گیری اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، هزینه‌های نجومی جنگ، مهاجرت معکوس و بازگشت روابط با کشورهای منطقه به نقطه صفر باعث شده است هیچ‌چیز در اسرائیل شبیه به یک روز قبل ‌از ۷ اکتبر نباشد. 
درگیری با حزب‌الله در لبنان و موشک‌باران کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ از سوی انصارالله یمن نیز جبهه‌ای جدید است که رژیم صهیونیستی را گرفتار کرده است؛ به‌ همین دلیل مقامات آمریکایی با سفرهای متعدد به منطقه و سایر کشورهای هم‌پیمان خود، به دنبال این هستند تا راه‌حلی آبرومندانه برای پایان جنگ جلوی رژیم صهیونیستی بگذارند. رژیم صهیونیستی تا کنون پیشنهاد «دو دولتی» آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد کرده‌ است. حماس هم پیشنهاد 10 ‌ماده‌ای رژیم صهیونیستی مبنی ‌بر آتش‌بس دو ماهه را رد کرده، چون معتقد است باعث تجدید قوای ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود.
هر چه هست تا اینجای کار نسخه‌های مطرح ‌شده همه به نفع رژیم صهیونیستی است. بر همین اساس آمریکا در خلال تلاش برای یک توافق، همچنان مساعدت‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و رسانه‌ای‌اش به رژیم صهیونیستی را ادامه می‌دهد. با این‌ حال، ناظران معتقدند آنچه در میدان نبرد می‌گذرد، نتیجه جنگ را روشن خواهد کرد و نه آرزوهای سیاست‌مداران یقه سفید.
تا اینجای جنگ، با وجود تمام هزینه‌هایی که حماس و جهاد اسلامی و مردم مظلوم غزه داده‌اند، پیروز بلامنازع جنگ هستند و رژیم صهیونسیتی با تمام خسارت‌هایی که به بار آورده و جنایاتی که مرتکب شده، نه تنها توفیقی به دست نیاورده، بلکه نقاب از چهره پلید و جنایتکارش انداخته و در تمام دنیا رسوا و بدنام شده و شکستی بزرگ‌تر و ترمیم‌ناپذیرتر از آنچه در نبرد با حماس دیده، در دنیا برایش رقم خورده است، دیری نیست که رژیم صهیونیستی با استقامت حماس و پایداری محور مقاومت و فشارهای داخلی استخوان‌هایش خرد و جشن پیروزی برپا شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات