صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۶۰۲۱

چهار گام تا آرامش

پایگاه بصیرت / مریم جولایی/ گروه جوان

آرامش ذهن با مدیریت ذهن به دست می‌آید. اینکه شما بتوانید در شرایط مختلف ذهن و فکر خود را مدیریت کنید، بسیار مهم است. برای تمرکز ذهن و مدیریت آن چند راهکار ساده توصیه می‌شود، که رعایت آن به آرامش درونی کمک می‌کند.
گام اول: از قضاوت خود و دیگران دست بردارید تا هیاهوی ذهن‌تان كم ‌شود. اینکه برای رفتارهای غلط و درست دیگران مدام در پی توجیه و تفسیر باشیم، آرامش درونی و ذهنی را کم می‌کند، یا سرزنش کردن خود به دلیل رفتارها، حرف‌های نگفته یا عکس‌العمل‌های گذشته، انرژی را تحلیل می‌برد و ذهن را دچار آشفتگی می‌کند، در نتیجه عدم خودباوری و حقارت را به دنبال دارد.
گام دوم: زاویه دید و نگرش خود را تغییر بدهید، مدیریت كردن زیاد و برنامه‌ریزی افراطی نداشته باشید. مدام در حال برنامه‌ریزی و عمل به آن در ساعات مقرر نباشید، این کار باعث می‌شود شما کم‌کم از اخبار ناگهانی یا اتفاقات ناخواسته، حتی مهمان ناخوانده به وحشت و اضطراب بیفتید. گاهی باید هرچه را که از عالم هستی به ما می‌رسد، با رویی باز بپذیریم تا لذت زندگی تکمیل شود.
گام سوم: از شرح حال دادن كارها و وقایع گذشته دست برداریم و آنها را توجیه نکنیم. گذشته‌ها گذشته، کافی است فقط از آنها درس بگیریم، نه حسرت بخوریم و نه سرزنش کنیم.
گام چهارم: بی‌خبر باشیم. سؤال كردن را كنار بگذاریم. هرچه‌ کمتر از دیگران بدانیم، کمتر هم اذیت می‌شویم. برای خودمان حریم داشته باشیم و به حیاط خلوت دیگران سرک نكشیم. دانستن بسیاری از اطلاعات درباره دیگران نه تنها کمکی به ما نخواهد کرد، بلکه ما را در فضایی ناآرام و پر تنش قرار می‌دهد. این اطلاعات ما را به مقایسه، سرزنش، حسرت، نگرانی، تلخی و هزار پیامد تلخ می‌کشاند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات