صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۵۶۲۶۷
طرح معرفی تهران به تأثیرگذاران خارجی آغاز شد

من را بشناس

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی/ گروه مجازستان
اگر پیگیر اخبار مربوط به گردشگری باشید، احتمالاً در جریان سفر ۲۰ اینفلوئنسر خارجی به ایران هم قرار گرفته‌اید. شهرداری تهران طرح جدیدی برای جذب اینفلوئنسرها یا همان تأثیرگذاران خارجی به اجرا گذاشته است تا از این طریق بتواند پایتخت ایران را به گردشگران جهان معرفی کند. 
این اینفلوئنسرها کارشان مسافرت کردن و نشان دادن نقاط گوناگون جهان به آدم‌هاست، قرار است همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران، از کشورهایی مانند چین، مالزی و برزیل به ایران بیایند و برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، محتوای گردشگری تهیه کنند.
اگر اصلاً اهل فضای مجازی و گشت و گذار در این دنیای صفر و یکی نیستید و نمی‌دانید اینفلوئنسر چیست، باید بگوییم که اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در یک جامعه، در واقع همان آدم‌هایی هستند که مهارت خاصی در تولید محتوا و معرفی یک مفهوم دارند و می‌توانند روی دیگران تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارند، امروزه این تأثیرگذاران بیشتر در زمینه سبک زندگی و گردش و سفر و تفریح فعالیت دارند و کمتر در زمینه‌های علم و فناوری و... فرد تأثیرگذار مجازی مشاهده می‌کنیم. 
یکی از حوزه‌هایی که در چند سال اخیر مورد توجه این بلاگرها قرار گرفته، همین حوزه گردشگری است و دولت‌های کشورها هم از این فرصت استفاده کرده و به نفع خودشان و صنعت گردشگری کشورشان، از قابلیت‌های اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند.
«امیر قاسمی» سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران، درباره حضور اینفلوئنسر‌های خارجی در تهران می‌گوید: «طرح بازدید افراد تأثیرگذار کشور‌های مختلف از ایران مدتی است که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شده و ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز به ‌واسطه مأموریت‌هایی که در حوزه معرفی تهران دارد، همکاری خود را با این سازمان برای معرفی بخش‌های گوناگون تهران به اینفلوئنسر‌های خارجی آغاز کرده است.» وی ادامه داد: «شهرداری تهران تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بهترین تصویر از تهران و ایران را به این دسته از گردشگران معرفی کند تا انتشار پست‌های آنها درخصوص ایران، در صفحات مجازی اینفلوئنسر‌ها، بتواند به جذب افراد بیشتری برای بازدید از ایران و تهران منجر شود.»
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: «متأسفانه تحریم‌ها، هجمه علیه ایران و برخی مشکلات دیگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حضور گردشگران تأثیرگذار بوده، اما در عین‌ حال از فرصت‌هایی برای جذب گردشگران خارجی استفاده شده است که در این راستا می‌توان به مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشور ونزوئلا اشاره کرد که از طریق آن برای حضور گردشگران به تهران دعوت کردم و بازتاب زیادی در ۱۸ شبکه دیگر این کشور داشت.» وی با اشاره به اینکه در همین راستا برای معرفی تهران به اینفلوئنسر‌ها نیز گام برمی‌داریم، افزود: «ستاد گردشگری با بررسی مسیر‌های گردشگری شهر تهران، از بافت تاریخی تا طبیعت و خوراک و...، در نظر دارد که بهترین‌های تهران را در یک بسته گردشگری در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.»
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود و از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر امکان بازدید دارد. نخستین روز این نمایشگاه به فعالان و متخصصان گردشگری اختصاص یافته و از روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه بازدید عمومی و مردمی انجام می‌شود.
در این نمایشگاه که برای اولین بار به صورت رسمی برنامه‌‎هایی برای معرفی تهران به مردم دنیا در نظر گرفته شده است، ۲۰ اینفلوئنسر از برزیل، لبنان، چین، ترکیه و پاکستان همزمان با برگزاری این نمایشگاه به کشورمان می‌آیند. امروزه فضای مجازی و افکار عمومی چه بخواهیم و چه نخواهیم تأثیرگذاری زیادی از محتوای تولید شده به وسیله این افراد دارد و دعوت آنها می‌تواند یکی از برنامه‌های موفق برای معرفی خوب کشورمان به دنیا باشد؛ راهکاری که بسیاری از کشورهای منطقه آن را دنبال کرده‌اند و نتیجه خوبی هم گرفته‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات