صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۶۵۳۴

خبر

«غلامعلی حدادعادل» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره ائتلاف همه جریان‌ها و گروه‌های اصولگرا برای ارائه لیست واحد، گفت: «شاید همه جریان‌ها و گروه‌های اصولگرا یک فهرست واحد برای انتخابات مجلس ندهند، ولی سعی این است که وحدت حداکثری ایجاد شود.» وی در پاسخ به این پرسش که معتقدید چند لیست واحد از جریان اصولگرا بیرون می آید، گفت: «بعید نیست چند لیست بیرون بیاید؛ چراکه کسی نمی‌تواند کسی را مجبور کند. ما در انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد بودیم در کنار فهرست شورای ائتلاف چند فهرست دیگر هم منتشر شد، اما باید توجه داشت که مردم خودشان انتخاب می‌کنند. انتخاب با مردم است و میزان هم رأی ملت است.» وی ادامه داد: «ما هم سعی می‌کنیم بهترین‌ها را به مردم معرفی کنیم؛ ولی نهایتاً این مردم هستند که انتخاب می‌کنند. شورای ائتلاف برای تهران لیستی به سرلیستی آقای قالیباف خواهد داد.»
 
«محمدجواد حق‌شناس» فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه تا فرا رسیدن مجلس آینده زمان داریم و چه خوب است فضایی شکل بگیرد و در برخی امور تجدید‌نظر شود، گفت: «ما می توانیم انتخاباتی با رمق بیشتر داشته باشیم و زیان نبینیم.» وی در ادامه گفت: «مهم‌ترین دستاورد مردم در قرن حاضر رسیدن به صندوق رأی و جمهوریت بوده است که این مهم در سال ۱۳۵۸ و رفراندوم به مقبولیت رسید. برای رسیدن به جمهوریت از زمان مشروطیت دنبالش هستیم چرا امروز این امکان را از خودمان سلب کنیم.»
 
«حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: «لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم (سال ۱۳۹۸) در تهران قوی‌تر از مجلس دهم بود، اما تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم.» اشاره حسین مرعشی به ارائه سه فهرست یا سرلیستی مجید انصاری بود که به‌خاطر برخورد مردم از عملکرد مدعیان اعتدال و اصلاحات، نفر اول فهرست‌های مذکور نتوانست بیش از ۶۸ هزار رأی کسب کند. مرعشی در عین حال گفته که ۹۰ درصد کرسی‌ها در استان کرمان رقابتی است. او که در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرمان سخنرانی می‌کرد، گفت: «صحنه سیاسی بین‌المللی داخلی و منطقه‌ای به‌گونه‌ای شکل گرفته که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در مقابل خطرات کاملا جدی بیمه کند. اینکه مقام معظم رهبری در دو ماه اخیر تقریباً هر هفته در بحث انتخابات نکاتی را گوشزد کردند، نشانه توجه ایشان به مسئله امنیت ملی ایران است.»
 
وزیر کار دولت روحانی می‌گوید، بنابر اطلاعاتی که دارم برخی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم نامزد دارند و هم مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند. «محمد شریعتمداری» درباره جهت‌گیری گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دوازدهم، گفته است: «این موضوع که من منتسب به چه گروهی هستم یا نیستم، عمومیت ندارد. گروه‌های معتدل برای حضور و مشارکت در انتخابات به صورت رسمی اعلام نظر کرده‌اند و برخی از اعضای شورای مرکزی آنها نیز مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است. بنا به اطلاعاتی که دارم برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب هم علاقه‌مند به حضور در انتخابات هستند.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات