صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۶۵
رئیس بیمارستان آیت‌الله صدوقی اصفهان در گفت‌وگو با صبح صادق

سپاه با بیمارستان فوق تخصصی کنار محرومین

پایگاه بصیرت / احسان بهاری/ گروه سپاه
هفته گذشته طرح بزرگ ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی رایگان نیروی زمینی سپاه با مشارکت جهادی بیش از 200 پزشک متخصص و فوق تخصص و نیروی کادر درمانی از بیمارستان آیت‌الله صدوقی این نیرو در قالب بیمارستان صحرایی در مناطق محروم بخش پلان چابهار در استان سیستان و بلوچستان بر پا شد. از همین رو بر آن شدیم تا درباره موضوع بیمارستان صحرایی گفت‌وگویی با «سردار سیدرضا مرتضویان» رئیس بیمارستان آیت‌الله صدوقی اصفهان داشته باشیم. 
سردار مرتضویان درباره تجهیزات و امکانات درمانی بیمارستان صحرایی سپاه در بخش پلان چابهار گفت: «در این جهاد خدماتی و درمانی، نزدیک به 65 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های بهداشتی و درمانی، از قبیل قلب و عروق، مغز و اعصاب، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی، روان پزشکی، جراحی عمومی، فوق تخصص ریه، فوق تخصص زنان و زایمان، اطفال، فوق تخصص نوزادان، طب اورژانس، متخصص بیهوشی، متخصص رادیولوژی، متخصص ارولوژی، جراحی مغز و اعصاب، دندانپزشکی، متخصص داخلی، داروسازی و آموزش بهداشت خانواده و دهان و دندان، به کلیه مراجعه‌کنندگان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.»
وی ادامه داد: «در شکل‌گیری این بیمارستان صحرایی 46 کانتینر حضور داشت که اتاق‌های عمل و آزمایشگاه‌ها در آن قرار داشت. در این مأموریت 1200 نفر ویزیت و 100 نفرشان در همین بیمارستان عمل شدند. گفتنی است، در این بیمارستان روزانه 50 ام‌آر‌آی انجام می‌شد.»
رئیس بیمارستان آیت‌الله صدوقی تصریح کرد: «در کنار این طرح بزرگ مردم‌یاری سپاه، تمهیداتی اندیشیده شده است تا چنانچه مراجعه‌کننده‌ای به خدمات ویژه‌ای نیاز داشته باشد، با هماهنگی‌های انجام شده و معرفی‌نامه، به مراکز درمانی سپاه و نیروی زمینی در تهران و اصفهان اعزام و کار درمانی تا حصول نتیجه دنبال شود.»
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مسیر همکاری خوبی در اعزام پزشکان جهادی داشته است، افزود: «در این بیمارستان صحرایی بیش از 60 نفر پرستار، کارشناسان اتاق عمل، هوشبری، دندانپزشکی و... نیز در کنار تیم تخصصی و فوق تخصصی اعزامی نیروی زمینی سپاه خدمت می‌کنند.»
سردار مرتضویان درباره تعداد دفعات حضور نیروهای پزشکی سپاه گفت: «بیمارستان شهید صدوقی اصفهان که زیر نظر نیروی زمینی سپاه است، بیست‌وهفتمین بار است که در طول این دهه در نقاط محروم و کم برخوردار حضور پیدا کرده است. خود بهداری نیروی زمینی سپاه بیش از 246 مأموریت مردم‌یاری در خصوص بیمارستان انجام داده است.»
رئیس بیمارستان آیت‌الله صدوقی درباره علت انتخاب پلان چابهار گفت: «پلان یکی از بخش‌های چابهار است که روستاهای بسیاری دارد. فاصله طبیعی هر کدام از این روستاها با بیمارستان‌ها 240 کیلومتر است. فاصله زیاد این روستا با بیمارستان‌های که جامع نیستند و امکانات کمی دارند، ما را بر این نتیجه رساند که در این نوبت از مأموریت به این نقطه بیایم.»
وی درباره مردم پلان گفت: «اهالی پلان مردم دوست‌داشتنی و قدردانی هستند. با همه خدماتی که برای مردم عزیز انجام داده‌ایم، باز هم شرمنده‌ایم که دیر به خدمت این افراد آمدیم. ان‌شاءالله خدا در خدمت به این افراد یاری‌مان کند.»
سردار مرتضویان اقدامات مردم‌یاری سپاه را سد راه تفرقه‌افکنی دشمن دانست و افزود: «کار ما تشخیص بیماری است و رفع مشکل بیماران مردم فهیم نیز وقتی فعالیت‌ها و دلسوزی‌های ما را می‌بینند، به یاوه‌گویی‌های دشمنان توجهی نمی‌کنند و به تمام صحبت‌های آنان پشت می‌کنند؛ چرا که دوست و دشمن را می‌بینند و می‌شناسند. مردم ما مردم فهیمی هستند و به خوبی تشخیص می‌دهند کسانی که تنها حرف می‌زنند، با کسانی که دوستانه و دلسوزانه کار می‌کنند، متفاوت هستند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات