صبح صادق >>  خرد >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۶۸۸۳
جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین‌ـ 81

انتخابات؛ ضامن جمهوریت و اسلامیت

انتخابات یازدهم اسفند امسال اگر ادعا شود از اهم انتخابات‌های 45 ساله انقلاب اسلامی است، سخنی به گزاف و اغراق گفته نشده است؛ چرا که هم در وضعیت سپهر سیاسی داخلی ما تأثیر دارد و هم در مناسبات و تعاملات خارجی اعم از منطقه‌ای با محوریت تحولات پیرامون محور مقاومت[...]
پایگاه بصیرت / امیر قلی‌زاده/ گروه خرد
انتخابات یازدهم اسفند امسال اگر ادعا شود از اهم انتخابات‌های 45 ساله انقلاب اسلامی است، سخنی به گزاف و اغراق گفته نشده است؛ چرا که هم در وضعیت سپهر سیاسی داخلی ما تأثیر دارد و هم در مناسبات و تعاملات خارجی اعم از منطقه‌ای با محوریت تحولات پیرامون محور مقاومت و مصائب و مسائل غزه و هم در شرایط جهانی ما، به ویژه روی نحوه مواجهه ما با قدرت‌های سلطه‌جویی، همانند آمریکا و دیگر دشمنان ریز و درشت در گستره جهانی تأثیرگذار و تعیین‌کننده است. علت عمده اهمیت این نقش‌پذیری و نقش‌آفرینی امر انتخابات، به ویژه حضور مردمی در سرنوشت امروز و آینده کشور در پیام‌ها و معناهایی نهفته است که انتخابات یازده اسفند تولید خواهد کرد؛ اینکه راهبرد رقابت با توجه به اقدامات شورای نگهبان در چند مرحله تأیید صلاحیت‌ها چگونه رقم خواهد خورد؟، مردم مشارکت حداکثری خواهند داشت یا حداقلی؟ امنیت و سلامت انتخابات در سایه چشم‌بیداری‌های شبانه‌روزی متولیان مخلصش چگونه رقم خواهد خورد؟ حائز اهمیت فوق‌العاده است.
این معناداری تنها منحصر به بیرون از مرزها و تنها برای بدخواهان انقلاب و جمهوری اسلامی هم نیست؛ بلکه در داخل هم افراد، جریان‌ها، رسانه‌ها و کسانی که در دهه گذشته به فاصله‌های کمی در مسیر چالش‌سازی و ایجاد اغتشاش در کشور فعال بوده‌اند، به نتیجه و معنای انتخابات پیش‌رو چشم دوخته‌اند. از این رو، دعوت به افزایش مشارکت مردمی در انتخابات امروز مصداق امر به معروف و تواصی به حق است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «همه باید در انتخابات مشارکت کنند»؛ اما واقعاً راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات کدامند؟ خود ادراک این مسئله که «انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور است و مشارکت پرشور مردم در این انتخابات عامل اقتدار نظام و پشتوانه‌ای برای تقویت وحدت ملی در کشور و تداوم روند موفقیت‌ها و دفع تهدیدات است»، بسیار انگیزه‌بخش برای مشارکت است. از این رو باید بدون اینکه بخواهیم رعب و هراسی ایجاد کنیم یا طراحی و توطئه‌های دشمنان را بیش از حد بزرگ کنیم، جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی عمومی ایجاد کنیم که «حضور هوشمندانه مردم بصیر ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند و بر اظهارات یاوه‌گویان خط بطلان می‌کشد.» دشمنان نظام اسلامی با توسل به ابزارهای گوناگون، از جمله مشکلات اقتصادی به دنبال ناامیدکردن مردم هستند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است»، معنای این سخن این است که انتخابات و حضور مردمی پرشور، ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات