تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۵۶۹۲۰

متکی در نشست خبری: در لیست شورای وحدت سراغ دردآشنایان رفته‌ایم

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه این شورا از چند ماه قبل برای مجلس آرایش انتخاباتی گرفته بود، تأکید کرد: از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند، عبور شده است و سراغ دردآشنایان رفته‌ایم.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری، اظهار داشت: در سال 99 مجموعه‌ای متشکل از احزاب، اقشار و روحانیت پایه‌گذار تشکیلاتی به‌نام شورای وحدت شدند که هدف آن حکمرانی نوین در کشور بود.

وی افزود: این شورا در انتخابات 1400 فعال و تأثیرگذار بود، امروز هم در سراسر کشور شوراهای وحدت شورای مرکزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی پیدا کرده‌اند تا نقش‌آفرین باشند.

سخنگوی شورای وحدت گفت: در بحث گفتمان‌سازی شورای وحدت معتقد است که در نظام باید  مسائل مشکلات کشور فهرست شود تا برای آنها راه‌حل‌هایی تبیین شود.

متکی تصریح کرد: ما هیچ انتخابات را تحریم نمی‌کنیم؛ زیرا این حق همه مردم است. تاریخچه انتخابات در کشور 117 سال سابقه دارد، همچنین سابقه قانون‌گذاری در کشور به 12 دهه بازمی‌گردد.

وی با اشاره به آخرین انتخابات مجلس قبل انقلاب، ادامه داد: آخرین انتخابات مجلس پیش از انقلاب در سال 53 برگزار شد، اما انتخاب وجود نداشت بلکه افراد باید تأییدیه از دربار کسب می‌کردند و مردم هیچ انتخابی نداشتند، اما امام این حق را به مردم بازگرداند.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه این شورا از چند ماه قبل برای مجلس آرایش انتخاباتی گرفته بود، تأکید کرد: راهبردی برای حوزه انتخابیه تهران پی‌ریزی شده است؛ همچنین از نام‌آشنایانی که مسبب وضع موجود بودند، عبور شده است و سراغ دردآشنایان رفته‌ایم.

متکی اضافه کرد: لیست شورای وحدت متشکل از افراد متخصص هست همچنین تعداد بانوان در لیست به عدد 7 رسیده است؛ زیرا نقش بانوان نقشی راهبردی برای نظام است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام وی در چند فهرست انتخاباتی وجود دارد، گفت: برای درج نام افراد در سایر فهرست‌ها مانعی وجود ندارد.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت انتخابات در ایران از کشورهای دیگر بالاتر است زیرا مؤسسات نظرسنجی در بررسی‌های خود بروز و ظهور لازم مردم برای شرکت در انتخابات را نشان نداده‌اند اما سابقه نشان داده است که مردم ما پدیده‌ساز هستند و شاهد حضور مردم در انتخابات هستیم.

متکی ابراز کرد: مردم بیان می‌دارند که؛ "گله و اعتراض داریم، اما در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنیم چون نظام و انقلاب را دوست داریم."؛ ازاین‌رو معتقد هستم در 11 اسفند حضور پرشور مردم رقم خواهد خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات