صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۱۰

فردای 11 اسفند

پایگاه بصیرت / محمد پناهی/ گروه بهارستان
«انتخابات» آوردگاه رقابتی است که بین نامزدهای گوناگون با تعلقات و گرایش‌های متفاوت از احزاب و گروه‌های  گوناگون  شکل می‌گیرد تا در نهایت یک نفر از میان آنها با رای و نظر مردم  بر صندلی قدرت بنشیند.
 این مسابقه مانند تمامی مسابقات زندگی آغاز و پایانی دارد و فردای پایان آن اوضاع مناسبات اجتماعی یک ملت باید متفاوت از دوران مسابقه باشد. به ویژه آنکه در معرکه انتخابات پیروز میدان همه مردم این سرزمین هستند.
اکنون ملت بزرگ ایران پس از عید بزرگ 11 اسفند، در فردای انتخاباتی قرار گرفته‌اند که نویدبخش افق‌هایی روشن پیش روی ملت ایران است. در این وضعیت برای آنکه شیرینی این فتح بزرگ و جشن ملی  در کام ملت برای همیشه جاودانه شود، لازم است ملاحظاتی را مورد توجه قرار داد:
 
پیروز واقعی حماسه 11 اسفند ملت غیور ایران است که با بصیرت کامل و اراده بلند خود در طول دهه‌های اخیر بارها حماسه‌ها آفریده است. در این بین، جایگاه احزاب و گروه‌های سیاسی و نامزدهای وارد میدان شده در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرد و منتخبان بیش از آنکه خود را وامدار احزاب و گروه‌های سیاسی ببینند، باید خود را منتخب ملت بدانند، آن هم نه تنها کسانی که به ایشان رأی داده، بلکه هر منتخب امروز، نماینده تمام ملت در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
 
پایان انتخابات، پایان رقابت‌های انتخاباتی نیز هست، لذا انتظار آن است که با فراموشی فضای پر احساس رقابتی قبل از انتخابات، خدمت به ملت و تلاش برای رفع مشکلات و آبادانی کشور به دغدغه اصلی منتخبان تبدیل شود و دیگر نامزدهای رأی نیاورده نیز که به وظیفه شرعی خود در پرشور کردن انتخابات موفق شده‌اند، خدمت در عرصه‌ای دیگر را دنبال کنند.
 
بی‌شک بزرگ‌ترین شکست خوردگان این انتخابات را باید دشمنان این ملت و تحریم‌کنندگان انتخابات دانست که همواره چشم طمع به انتخابات داشته و تلاش دارند کمرنگی و ناکامی انتخابات را در ایران ببینند. آنان که با همه توان به میدان آمده بودند تا مانع حضور مؤثر مردم در پای صندوق رأی شوند، در این مسیر متأسفانه مستحضر به حمایت اصلاح‌طلبان رادیکال هم بودند، اما با پاسخ دندان‌شکن ملت هوشیار ایران مواجه شدند.
 
جلوگیری از مصادره به مطلوب کردن انتخابات از سوی ضدانقلاب و ایادی داخلی که در طول انتخابات بر خط تحریم و مشارکت نکردن تأکید داشتند، از جمله نکات کلیدی دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. انتخابات بالای 40 درصدی در حالی محقق شد که دشمنان این سرزمین با همه توان برای ممانعت از تحقق انتخابات صف کشیده بودند. دستاوردی بزرگ که بدون شک از ادوار انتخابات گذشته در شرایط غیرقابل مقایسه‌ای محقق شد و نتایج آن افتخاری برای این سرزمین بود.
 
تلاش برای امنیتی کردن انتخابات از جمله آرزوهای شکست خورده استکبار و ایادی آنان بود که بحمدالله بدون کمترین مصداقی شکست خورده است. امید است در مرحله اعلام نتایج انتخابات نیز این آرامش و بردباری از سوی نامزدها و هواداران‌شان حفظ شده و همگی هوشیار باشیم که عده‌ای به بهانه شکست و پیروزی، احساسات هواداران را جریحه‌دار نکرده و موجب شکل‌گیری درگیری و تنش نشوند.
 
فردای انتخابات روزی است که رأی‌دهندگان و حامیان نامزدهای انتخاباتی، مطالبه‌گرانی هستند که در مقابل نمایندگان صف خواهند کشید تا ضمن حمایت و پشتیبانی از منتخبان، نیازها و ضرورت‌های کشور را بازگو کرده و تحقق مطالبات مردم و رفع آنها را مطالبه کنند.
 
 فردای انتخابات همچنین فصلی نو در زندگی منتخبانی است که قرار است از این به بعد نماینده ملت عزیز ایران باشند. توفیقی بزرگ که با رسالتی بزرگ عجین شده است. طبیعی است در اولین گام باید تلاش شود تا در چارچوب حدود قانونی به وظایف سپرده شده به نحو احسن عمل شود، همچنین برای تحقق وعده‌هایی که در روزهای تبلیغات انتخاباتی داده شده، تلاش شود. ضمن آنکه در جایگاه خادم ملت، از پاسخگویی در برابر پرسش‌های ملت غفلت نشود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات