صبح صادق >>  راهبرد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۱۲

بازتاب

آناتولی گفت: مردم ایران از ساعات اولیه پای صندوق رأی حاضر شدند. خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز حضور بسیاری از مردم در اولین ساعات شروع رأی‌گیری را یادآور شد و نوشت: «ایرانی‌ها در اولین ساعات روز جمعه، برای انتخاب اعضای جدید مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان عازم مراکز رأی‌گیری شدند.» این رسانه درباره رقابت فهرست‌های انتخاباتی با یکدیگر نیز نوشت: «اصولگرایان توانستند ائتلاف‌های قدرتمندی را در این انتخابات تشکیل دهند و با فهرست‌های متنوع انتخاباتی حضور دارند، اما اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان ائتلاف‌های ضعیفی را تشکیل داده‌اند.» آناتولی با اشاره به تمدید زمان انتخابات در انتخابات‌های گذشته و هجوم مردم به صندوق‌های رأی در ساعات پایانی، پیش‌بینی کرد انتخابات امروز نیز تمدید شود.
 
دویچه وله گفت: محبوبیت جمهوری اسلامی پای صندوق رأی به نمایش درمی‌آید. خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز شروع انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان در ایران را در رأس اخبار خود قرار داد و نوشت: «میزان محبوبیت جمهوری اسلامی امروز پای صندوق رأی به نمایش درمی‌آید.» این رسانه غربی به تحریم‌ها علیه ایران و نقش جمهوری اسلامی در رهبری محور مقاومت اشاره کرد و انتخابات امروز را در نحوه مواجهه جهان با تهران مؤثر دانست.
 
شبکه تلویزیونی فرانس24 نیز رأی دادن رهبر معظم انقلاب در اولین ساعات شروع رأی‌گیری را در صدر اخبار خود قرار داد و نوشت: «این انتخابات به خاطر اینکه نخستین انتخابات پس از ناآرامی‌های سال گذشته است، برای مردم ایران اهمیت فراوانی دارد.» این رسانه غربی به تحولات منطقه و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی در ثبات منطقه‌ای اشاره کرد و نوشت: «این انتخابات در زمانی برگزار می‌شود که نیروهای متحد ایران در غزه، لبنان، یمن، سوریه و عراق با اسرائیل می‌جنگند.» فرانس24 پیش‌بینی کرد‌ اصولگرایان در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان پیروز شوند.
 
رسانه صهیونیستی: اعتراف به حضور باشکوه مردم در انتخابات. شبکه تلویزیونی صهیونیستی آی24نیوز نیز در گزارشی درباره انتخابات امروز نوشت: «رهبری ایران در حالی اول صبح در انتخابات شرکت کرد و رأی داد که وی رأی دادن را موجب یأس آمریکا و اسرائیل دانست.» این رسانه صهیونیستی فیلمی از صفوف طویل مردم در حرم مطهر شاهچراغ شیراز منتشر کرد و نوشت: «پیش از شروع ساعات رأی‌گیری، مردم برای رأی دادن صف کشیده‌اند.» آی24نیوز، مشارکت مردم در انتخابات را آزمون حمایت از جمهوری اسلامی در شرایط بد اقتصادی ارزیابی کرد.
 
شبکه روسیا الیوم هم اعلام: «به گزارش تلویزیون رسمی ایران، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز جمعه آغاز شده است. بیش از 61 میلیون نفر واجد شرایط رأی در این دوره هستند.» روسیا الیوم همچنین سخنان رهبرمعظم انقلاب را بازتاب داد، به ویژه بخشی که ایشان از مردم ایران خواستند در نیکی‌ها از هم سبقت بگیرند و دوستان را خوشحال و دشمنان را ناامید کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات