صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۱۴

فصل تحول

پایگاه بصیرت / انسیه ربیعی/ گروه بهارستان
رهبر معظم انقلاب پیش از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس بر «تلاش برای مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» تأکید داشتند. در واقع، نظر رهبری این بود که «اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، هر نتیجه‌ای در آن حاصل شود، کشور، انقلاب و مردم پیروز خواهند شد.» امری که با حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات این دوره به خوبی ثابت شد؛ چنانکه زبان دشمن برای دخالت کوتاه و تلاشش برای خرابکاری و ایجاد تفرقه و هجمه‌های ناامیدگستری به نتیجه‌ای نینجامید.
یکی از کلیدواژه‌های مهم بیانات رهبر فرزانه انقلاب، ایجاد «تحول» با حضور حداکثری مردم در انتخابات بود. ایشان سه سال قبل در سی‌ویکمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «امام ما، امام تحول بودند و با همین روحیه بود که انقلاب پیروز شد و در این مسیر حرکت کرد لذا باید همان مسیر را با همان روحیه پیش برویم.» در واقع این سخن رهبری تلنگری بود بر حافظه تاریخی ملت تا یادآور شود مردم مسلمان ایران اسلامی چرا وارد عرصه انتخاب برای داشتن نظامی مستقل و بدون وابستگی به بیگانگان شدند و در واقع کلیدواژه تحول نقش اساسی در انتخاب مردم میان رژیم وابسته و فشل و بدون دستاورد پهلوی با نظام جمهوری اسلامی مقتدر و قوی داشته است؛ چرا که مردم در جهت تحول زندگی فردی و جامعه باید به انتخاب دست بزنند‌.
به عقیده رهبر حکیم انقلاب، هدف اصلی از تحول، ساخت ایران قوی است؛ هدفی که محقق نمی‌شود مگر با حضور مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور. در واقع وقتی ایران قوی می‌شود که مردم حضور حداکثری در امور داشته باشند. آن وقت نظام نیز با قدرت افزون‌تر می‌تواند کار‌ها را پیش ببرد. همانطور که حضور مردم در انتخابات مجلس دوازدهم سبب‌ساز تحولات عظیمی خواهد شد.اما حالا که انتخابات مجلس دوازدهم به منزله مهم‌ترین اتفاق سیاسی سال 1402 به پایان موفقیت‌آمیز و مقتدرانه خود رسیده، خالق چه دستاوردهایی خواهد بود؟ به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حضور قوی و مشارکت بالای مردمی در انتخابات قوی شدن است؛ که قوی شدن پایه‌ای و قوی شدن آحاد مردم مدنظر است. اساسا راه قوی شدن دستگاه‌های کشور این است که ابتدا مردم قوی شوند. چنانچه رهبری عنوان می‌کنند اگر می‌خواهیم اقتصاد متحول شود، باید مردم قوی شوند.
اساس نظام جمهوری اسلامی مردمند و بارزترین نقطه تاریخ ۴۵ ساله که مردم، ایران را بر تمام کشور‌های دنیا پیروز کردند، دفاع مقدس بود. امروز نیز باز این «مردم» هستند که  وضعیت را متحول و دگرگون کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات