صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۷۲۳۸

ایستاده در آتش

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی/ گروه مجازستان
«نام من آرون بوشنل است. من عضو فعالی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا هستم، اما دیگر در نسل‌کشی همدست نخواهم بود. من وارد حرکت اعتراضی شدیدی شده‌ام که در مقایسه با آنچه فلسطینی‌ها تجربه‌ کرده‌اند، اصلاً شدید نیست. این چیزی است که طبقه حاکم ما تصمیم گرفته آن را عادی‌ جلوه دهد. فلسطین را آزاد کنید.» این آخرین جملاتی بود که این نظامی آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه و جنایات‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی به زبان آورد.
اقدام خلبان ارتش آمریکا که در اعتراض به جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌قد آمریکا از جنایات جنگی تل‌آویو در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن به خودسوزی دست زد و ایستاده با شعار «فلسطین را آزاد کنید» در شعله‌های آتش جان باخت، در میان رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و به قهرمانی بدل شده است که «هرگز فراموش نخواهد شد.»
بوشنل که یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا بود، یکشنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خودسوزی کرد و بعدازظهر دوشنبه بر اثر جراحات وارده آخرین نفس‌هایش را کشید و جانش را از دست داد. مهم‌ترین جنبه اقدام این خلبان آمریکایی این بود که صحنه خودسوزی را مستند کرد و در پیامی کوشید جنایات رژیم اشغالگر را افشا و دولت آمریکا را به اقدام جدی برای تلاش به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس وادار کند.
آرون بوشنل در آخرین پست خود در صفحه فیس‌بوک که پس از این حادثه پاک شد، ضمن اشاره به حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو به عنوان انگیزه خودسوزی‌اش نوشته بود: «بسیاری از ما دوست داریم از خود بپرسیم، اگر در دوران برده‌داری زنده بودم، چه کار می‌کردم؟ یا در دوران قوانین جیم کرو؟ یا آپارتاید؟ اگر کشورم نسل‌کشی می‌کرد، چه کار می‌کردم؟ پاسخ این است که شما در حال ارتکاب آن هستید.»
ویدئوی خودسوزی بوشنل که تنها ۲۵ سال داشت، بارها در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس (توئیتر سابق) به اشتراک گذاشته شده و بسیاری از کاربران آمریکایی ضمن محکومیت «همدستی آمریکا در جنایات اسرائیل»، از بوشنل قهرمانی ساخته‌اند که در برابر سیاست‌های جو بایدن فریاد اعتراضی سر داده و در مقابل این حجم از جنایات سکوت پیشه نکرده است. این حادثه اولین مورد از این نوع نیست و در ماه دسامبر، شخصی در خارج از کنسولگری رژیم صهیونیستی در «آتلانتا» خود را به آتش کشید و پلیس آمریکا در آن زمان مدعی شد «به احتمال زیاد یک اقدام اعتراضی سیاسی افراطی بوده است»، اما بعد از آن مقامات پلیس و آتش‌نشانی در یک نشست خبری به خبرنگاران اعلام کردند پرچم فلسطین که بخشی از تظاهرات بود، در محل خودسوزی این فرد کشف شده است.
حادثه بوشنل طوفانی از اندوه، خشم و همدردی را به همراه داشته است و برخی می‌گویند کاری که این خلبان آمریکایی انجام داده است، ثابت می‌کند آمریکا شهروندانی را که انسانیت برای‌شان مهم است، به عقده گناه آلوده کرده است، به‌ویژه که از قتل‌عام و قحطی در غزه با حق وتو حمایت می‌کند و اصرار دارد که از آن برای ادامه جنگ و نسل‌کشی استفاده کند.
صحنه خلبان آمریکایی که در مقابل سفارت تل‌آویو در واشنگتن خودسوزی کرد تا «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه را محکوم کند، با اینکه به سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده بود،  اما مطبوعات آمریکایی در عناوین خبری خود درباره سرباز نیروی هوایی بوشنل تلاش کرده‌اند تا به دلیلی که او را به خودسوزی وادار کرد، اشاره‌ای نکنند.
«رامی عیاری» خبرنگار شبکه «الجزیره» با انتشار پیامی در «ایکس» در این باره نوشته است: «وقتی به عکس او نگاه می‌کنم، وقتی به دردی که او برای ایستادگی در برابر نسل‌کشی در فلسطین متحمل شده فکر می‌کنم، چشمانم پر از اشک می‌شود. این فداکاری بوشنل نباید هدر برود و پیام او باید به همه جهانیان برسد.»
بوشنل ایستاده در آتش، جان خود را فدای مردم فلسطین کرد تا صدای آنها در دنیا شنیده شود، صدایی که رسانه‌های دنیا بیش از 60 سال است آن را خفه کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات