صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۵۷۵۲۱

رستاخیز جان و خاک

از میان تمام ماه‌ها تو را برای خودش برگزید؛ شدی ماه مبارک رمضان، یک شبت را برابر هزار ماه قرار داد و عزیزترین کلماتش را در شب‌های تو بر قلب عزیزترین پیامبرش نازل کرد. مهمانی نام گرفتی که با خدای مهربان و بخشنده‌مان خودمانی‌تر باشیم؛ توبه کنیم؛ گناه را کنار بگذاریم و خیال‌مان راحت‌تر باشد که در این مهمانی، میزبان هوای مهمانش را دارد.
بهار دارد سر می‌رسد. چه تلاقی روشنی. چه زیبا گفت شهید آوینی: «نوروز رستاخيز خاک است و عيد صيام، رستاخيز جان. با نوروز جسم جهان تازه می‌شود و با صوم، جهان جان. جان محتاج صوم است تا روح به ابتذال ربيع واصل شود. تا خورشيد عشق از افق جان طلوع کند، و نسيم لطف بوزد و درخت دل به شکوفه بنشيند، و اين بهار درون است.»
مولاجان یا صاحب الزمان(عج)، خداوند متعال از میان تمام انسان‌ها تو را برگزید برای خودش؛ شدی منجی تمام انسان‌ها از شرق تا غرب از جنوب تا شمال؛ ذره ذره وجودتان شد دلیل حیات انسان‌ها، دلیل آرامش زمین. 
آقاجان برخی گفته‌اند که عید نوروز می‌آیید. بیایید شبیه باران رحمت که در روزها و شب‌های ماه مبارک رمضان قلب‌های‌مان را تطهیر می‌کند، چشمان‌مان را با دیدارتان تطهیر کنید.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات