صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۵۸۱۸۸

لیموترش معجزه‌ای برای بدن

پایگاه بصیرت / محبوبه‌سادات رضوی/ گروه جوان
«لیموترش» یکی از دلپذیرترین مرکبات از لحاظ طعم و عطر است. لیموهایی که در شمال و جنوب ایران پرورش می‌یابند، از لحاظ داشتن خواص طبی کامل بوده و هیچ‌گونه خطری درباره کم کردن املاح طبیعی بدن و کلسیم خون گزارش نشده و برعکس اسیدسیتریک موجود در آن مقوی خون و بالابرنده میزان کلسیم بدن است.
طبق آخرین مطالعاتی که بر روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم شده که لیمو مواد آنتی‌اکسیدان دارد که در موارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی و کنترل سرطان می‌شود. آب لیمو از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن توصیه می‌شود، زیرا خواص و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد، از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی بدن، پاک‌سازی دستگاه گوارش، کم کردن التهابات بدن، افزایش نیروی بدن، تأثیرگذاری مثبت بر فرآیند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن و... .
لیموترش علاوه بر از بین بردن سلول‌های بد در بدن از بروز انواع ‫سرطان نیز جلوگیری می‌کند. یک عدد لیموی 100 گرمی حاوی 29 کیلو ‫‌کالری انرژی است.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی، ضدعفونی‌کننده قوی است. حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید، کافی است چند قطره آب لیموترش تازه در آن بریزید. آب را کاملاً استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد. لیمو فیبر بسیار بالایی داشته و در تأمین سلامت فرد بسیار مفید است. 
این میوه همچنین در ‫کاهش چربی، متعادل کردن فشار خون و باز شدن عروق بدن نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده‌ای با نام اسید سیتریک است که به هضم غذا کمک می‌کند. این میوه منبع غنی ویتامین C به شمار می‌آید. لیموترش یک ماده تقویت‌کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می‌شود.‬‬‬‬‬‬
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات