صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۵۸۱۹۰

ارتباط پایدار تلاش دو طرفه

پایگاه بصیرت / مریم زاهدی/ گروه جوان
در هر رابطه‌ای، برقراری ارتباط صحیح، امری مهم و حیاتی است. ازدواج نیز از این امر مستثنی نیست.
برقراری ارتباط در ازدواج به این معناست که افکار، احساسات و آنچه را که از همسرتان انتظار دارید، به او بگویید. با او صحبت کنید، از او سؤال بپرسید، با او حرف بزنید و بحث کنید. از حرف نزدن اجتناب کنید؛ زیرا اوضاع را وخیم می‌کند. از همسرتان نخواهید حدس بزند شما چه می‌خواهید و از حدس و گمان و برداشت‌های فرضی از رفتار او اجتناب کنید.
او را حمایت کنید
اگر شوهرتان یک شغل، یک سرگرمی، یا هر چیز دیگری را دنبال می‌کند، به آن نیاز دارد و می‌خواهد شما او را حمایت کنید. حمایتگری در ازدواج به این معنا نیست که فقط در شرایط سخت کنار همسرتان باشید. حمایتگری یعنی زمانی که شوهرتان مرحله مهمی از زندگی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد، یا زمانی که بر ترس خود غلبه کرده، از او قدردانی کرده و او را ستایش کنید.
بهترین دوست یکدیگر باشید
بهترین ازدواج، ازدواجی است که در آن زن و شوهر بهترین دوست یکدیگر باشند. اجازه دهید یک دوستی سالم بین شما و همسرتان به وجود آید و ببینید این دوستی چه تغییراتی در زندگی‌تان به وجود خواهد آورد. 
به شخصیت او احترام بگذارید
بهترین ازدواج‌ها، ازدواج‌هایی هستند که در آنها زن و شوهر به یکدیگر احترام می‌گذارند. شوهر شما یک فرد منحصر به فرد با نقاط ضعف و نقاط قوت است. به شخصیت او احترام بگذارید، نه به خاطر کاری که برای شما یا خانواده‌تان انجام داده، احترام دو طرفه در ازدواج امری ضروری است.
شنونده خوبی باشید و به حرف‌هایش توجه کنید
برای برقراری ارتباط مؤثر، گوش کردن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در حین مکالمه، به او توجه کنید. تلفن همراه‌تان را کنار بگذارید، تلویزیون را خاموش کنید. اینکه به هنگام صحبت کردن شوهرتان تمام حواس‌تان را به او معطوف کنید نشان می‌دهد که چقدر به او احترام می‌گذارید.
از همسرتان قدردانی کنید
مردان نیز نیاز دارند که دوست داشته شده و موردِ قدردانی و ستایش قرار گیرند. یک تشکر ساده و بی‌ریا کافی است. از اینکه همین تشکر ساده چه تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد خواهد کرد، شگفت‌زده خواهید شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات