صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۵۸۳۶۶

برهم زدن‌آپارتاید علمی

پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان/ گروه سپاه
نشست سالانه و ضیافت افطار اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله‌الاعظم(عج) با حضور اعضای هیئت علمی حال حاضر و وابسته و بخشی از رزیدنت‌ها در زمین چمن پردیس این دانشگاه برگزار شد و موضوع آپارتاید علمی به منزله کارویژه مورد واکاوی این دانشگاه در سال جاری با موضوع بررسی این روند در حوزه واکسن نورا انجام شد.
در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان کشور از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، دکتر سید مسعود خاتمی، نماینده مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی و اولین فرمانده و ریاست این دانشگاه و دکتر حسن ابوالقاسمی، ریاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سخنرانی کردند و اعضای گروه سازنده واکسن نورا گزارشی درباره آپارتاید علمی مجلات بین‌المللی علوم پزشکی و نقش سرویس‌ها و قدرت‌های خارجی برای مقابله با رشد علمی کشور ارائه دادند.
در روز روشن ۴۹ دروغ را منتشر کردند
«دکتر حسن ابوالقاسمی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به تمرکز روی مقابله با آپارتاید علمی گفت: «امسال قصد داریم به مسئله آپارتاید علمی بپردازیم. چندین سال است که دشمن در جنگ فیزیکی حریف ایران نشده و  امروزه دشمن  می‌خواهد از حیله‌های آکادمیک برای تخریب دستاوردهای کشور استفاده کند.» 
وی در ادامه مقالات مجله «لنست» درباره مسائل ایران را خیانت دانست و گفت: «لنست یک مجله علمی است که ما بر روی آن قسم می‌خوردیم. دانشجوها تصور می‌کردند که این مجله معتبر است؛ اما در حال حاضر  در زمینه بررسی مسائل و انتشار اخبار زرد فعالیت می‌کند.»
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به دروغ‌های این مجله علمی درباره موضوع مهسا امینی اشاره و بیان کرد: «یکی از دانشمندان ایرانی بر روی مقاله‌‌ای که لنست درباره موضوع مهسا امینی نوشته، تحقیق کرده و ۴۹ دروغ پیدا کرده است. این شخص از کسی سؤال نکرده که در ایران چه اتفاقی افتاده است. اگر روشنگری نکنیم چگونه باید جوان‌های‌مان را حفظ کنیم؟»
وی تأکید کرد: «چه بسا این افراد درباره داروهای‌شان به ما دروغ بگویند و بر روی اقتصاد دارویی کشور تأثیر بگذارند.»
 
دشمن کارش دشمنی است
«دکتر سید مسعود خاتمی» هم در این مراسم با اشاره به جبهه حق و باطل، تأکید کرد: «من درباره این موضوع آپارتاید علمی و مصادیق آن ـ که دقیق بررسی و احصا شده و امروز ارائه شد ـ اصلاً متعجب نیستم، چون دشمن کارش دشمنی است و این آپارتاید نباید ما را به حاشیه مشغول کند، باید پیش برویم.»
«غلامرضا فرنوش» عضو مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله هم در ابتدای این مراسم درباره آپارتاید علمی گفت: «مجله لنست یکی از مجله‌های معروف در جهان است که سردبیر این مجله با نوشتن مقالاتی از هر نوع توهینی به ایران و ایرانی دریغ نکرده است.»
وی در ادامه بیان کرد: «یکی از مسائلی که سردبیر لنست نسبت به آن واکنش نشان داده، موضوع فوت مهسا امینی است که به نیروی انتظامی، حجاب و... کشور ایران توهین کرده است.» وی در این مقالات به پزشکان ایرانی توهین کرده و گفته است: «پزشکانی که سوگند خورده‌اند بیماران را با زنجیر می‌بندند و شکنجه می‌دهند و این پزشکان بازجو هستند.» درحالی که این فرد، این مطالب را برپایه مصاحبه با نرگس محمدی، ستار بهشتی و... نوشته است.
فرنوش در ادامه تأکید کرد: «نکته اینجاست که این مطالب در پیام‌ها و فضای مجازی در اختیار فرزندان کشورمان قرار دارد و برروی دید آنها نسبت به پدرانشان تأثیر خواهد گذاشت. درحالی که مهسا امینی از دوران کودکی بیمار  و دارای مشکل غدد درون ریز بوده است و براساس مدارک پزشکی هیچ گونه ضربه‌ای به سر او وارد نشده است. ما مرتب در پیام‌های مختلف نسبت به ادعاهای سردبیر این مجله واکنش نشان داده‌ایم و در مجلات و رسانه‌ها با این اطلاعات مقابله کرده‌ایم.»
وی درباره نظر سردبیر مجله لنست نسبت به جنگ غزه و رژیم صهیونیستی توضیح داد: «سردبیر لنست در واکنش به جنگ غزه و اسرائیل بارها مقصر را حماس معرفی کرده، در حالی که جنایتی که اسرائیل در غزه انجام داده، از زمان حضرت آدم تا کنون بی‌سابقه بوده است.»
وی در ادامه با تمرکز بر واکسن نورا و مقالات آن یکی از مصادیق آپارتاید علمی در این مجله را برای حضار تحلیل کرد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات